4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Azt a pénzt nagyon nehéz visszafizetni, ami nincs az utazási irodáknál”, mondta Molnár Judit, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke. A szakember a Piac & Profitnak adott interjúban arról is beszélt, hogy mi az, ami igazán segíthetne a nehéz helyzetbe került irodákon.

Hiába nyitnak az országok és szűnnek meg a koronavírus-járvány miatt meghozott korlátozások, az utazási irodák még mindig rendkívül nehéz helyzetben vannak. Jelenleg az idegek harca zajlik, és minden azon múlik, mennyi tartalékuk van az irodáknak. Ráadásul a legnagyobb segítséget jelentő járulékmentesség is kifut június végével.

– Miután a tavaszi időszakban minden leállt, a szolgáltatást közvetlenül nyújtók (légitársaságok, hajózási társaságok stb.) olyan gyakorlatot kezdtek bevezetni, hogy nem utalták vissza az utazási irodáknak a szolgáltatások ellenértékére előzetesen befizetett pénzeket. A jogszabály szerint abban az esetben, ha egy utazás ellehetetlenül – ahogy történt ez a koronavírus járvány következtében –, az irodáknak 14 napon belül vissza kell fizetniük a pénzt az utasoknak. Ezek azonban olyan pénzek, amelyek nincsenek az irodáknál, mivel ők nem kapták vissza a légitársaságoktól, hajózási társaságoktól, a szolgáltatást közvetlenül nyújtó partnereiktől. Nekik nincs jogszabályilag ilyen szinten szabályozott pénzvisszafizetési kötelezettségük az irodák felé. Az Európai Unió több országában is olyan rendelkezéseket hoztak, melyek lehetővé tették, hogy az utazási irodák a pénz visszafizetése helyett 1–1,5 évre szóló vouchereket adhatnak az utasoknak. Magyarországon másfajta döntés született – mutat rá Molnár Judit.

A szakember arról is beszélt, az utóbbi néhány évben, párhuzamosan a geopolitikai környezet – terrorcselekmények, természeti katasztrófák – megváltozásával, egyre többen térnek vissza az utazási irodákhoz. Felértékelődött a biztonság igénye, hiszen ha bármi is történik a világban, fontos, hogy az ügyfél fel tudja hívni az utazási irodát, ahol segítenek neki és ahol magyar nyelven kommunikálnak vele. Mindig a bajban jönnek elő az igazi értékek. – Az izlandi vulkán kitörésekor, az utasok, akik saját maguk foglalták le az interneten az utazásukat, felhívták a call centert, ahol azt a választ kapták, hogy majd két hét múlva számíthatnak bármilyen intézkedésekre. Ilyen esetben teljesen kiszolgáltatottá válik az ügyfél – meséli a néhány évvel ezelőtti esetet. Az utazási irodák reneszánszát hozhatja a koronavírus, különösen a távoli, egzotikus úti célok esetében.

Molnár Judit
Molnár Judit

Újranyitás, de miből?

Az utazási irodáknál egyelőre 10–20 százalék közötti volt a leépítések mértéke. De itt is ugyanaz a helyzet, mint például a szállodák esetében: sok pénzbe kerül az újranyitás. Egyelőre kevés az ügyfél, a bevételek pedig később realizálódnak, de közben foglalkoztatni kell a munkatársakat. Óriási segítség volt a járulékfizetési mentesség, ami június 30-ig van érvényben, bár a szövetség jelezte a kormányzat felé, hogy életbevágó lenne ennek a mentességnek a meghosszabbítása. Már csak azért is, mert jelen állás szerint júliustól elindulhatnak valamilyen szinten a charterjáratok: a tervezett heti 84 járathelyett ha minden jól megy, heti 18–20 járat indul. Ezek az utazások azonban később fognak záródni és megjelenni árbevételként, miközben a szervezésükhöz, az értékesítési munkához szükség van a stábra – hívja fel a figyelmet a nehézségre Molnár Judit, aki azt is elmondta a Piac & Profitnak, hogy miért nem hatékony megoldás számukra a kormányzat által bevezetett csökkentett munkaidős foglalkoztatás, és mi segítene igazán az utazási irodáknak, hogy túljussanak a nehézségeken. De vajon mi lesz akkor, hogy az irodák végképp kifogynak a tartalékaikból?

Az interjúban olvashat arról is,

  • mi a probléma a kormányzat utazási utalványokról szóló május végi rendeletével, és milyen alternatívát szeretett volna a MUISZ,
  • milyen intézkedések jelentenének hatékony segítséget a szektor számára,
  • mi okozza, ha jövőre drágulnak az utazások,
  • a belföldi utak tudják-e pótolni a külföldi vendégek és kiutazások elmaradását,
  • hová foglalnak most az emberek általában és mit tanácsol a nyaralni vágyóknak Molnár Judit.

Keresse a lapot az újságárusoknál vagy fizessen elő a Piac & Profitra vagy vegye le a digitális polcról!

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG