A feltöltőkártyás adategyeztetési kötelezettség régóta tény, viszont néhány esetben nem volt zökkenőmentes az eljárás, mert a szolgáltatók a sikeres adategyeztetés ellenére is kikapcsoltak több telefonszámot, ilyen azonban kevesebb mint száz esetben történt. Az érintett telekommunikációs cégek a távirati irodán keresztül jelezték, hogy ezeket a panaszokat kiemelten kezelik – írja a Magyar Idők.
A Telenor közölte, hogy június 30-án minden nem regisztrált SIM-kártyára egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS-t küldött, amellyel az ügyfelek július 6-tól a cég honlapján köthetik meg újra a szerződésüket, de bármely Telenor-üzletben személyesen is megtehetik ezt. Augusztus 31-ig az új szerződéssel a korábbi feltöltőkártyás hívószám és a kártyán lévő egyenleg is visszaállítható. Ezután már csak a korábbi hívószámukat kaphatják vissza az ügyfelek, 2018. február 28-ig.
A Magyar Telekom felhívta a figyelmet arra, hogy az ügyfélszolgálatuk jelenleg túlterhelt: a hét elején elsősorban utólagos egyeztetés miatt keresték fel a szolgáltatót a határidőből kicsúszott ügyfelek. Ez a szolgáltató szintén küldött az érintett SIM-kártyákra SMS-ben egy olyan kódot, amellyel szeptember 30-ig online is meg lehet kötni az új szerződést.
A Vodafone is biztosítja az utólagos egyeztetés lehetőségét, de határidőt egyelőre nem közölt.