Továbbra is a termelési terv szerint folyik a munka az Audi Hungaria Motor Kft. győri gyárában - közölte az MTI érdeklődésére a társaság csütörtökön, jelezve: a Volkswagen-csoport körül kialakult helyzet jövőbeli hatásairól egyelőre nem tudnak nyilatkozni.
Nem a motorral volt gond
Hangsúlyozták: nem a Győrben készült alapmotorokkal kapcsolatos esetleges minőségi hiányosságokról, hanem az autókba beépített szoftverekkel szemben felmerült kifogásról van szó az ügyben.
A botrány miatt bukjuk az Audi-beruházást? Részletek >>> |
Az Audi Hungaria a megrendelt motorokat a vállalatcsoporton belüli együttműködés keretében a konszern különböző járműgyáraiba szállítja. Hogy ezeket a motorokat hol és melyik modellbe építik be, az a járműgyárak felelősségi körébe tartozik - írták, hozzátéve, hogy a társaság mintegy 3 millió EA189 típusú motort gyártott 2008-tól napjainkig.
Lesznek kirúgások?
A cég nem vezetett be létszámstopot, folyamatosan szükség van jól képzett munkatársakra, ennek megfelelően tovább folytatódik a toborzás a betöltetlen álláshelyekre, mert arról sincsen tudomásuk, hogy más gyárakban visszafognák a termelést.
Az Audi Hungaria továbbra is a konszern központi motorszállítója, széles termékpalettával rendelkezik - négytől tízhengeres motorokig - egyaránt gyárt dízel és benzinmotorokat, a vállalatnál minden évben új motorprojekteket indítanak.
Az idei év első felében 1 millió 67 ezer 525 motort gyártottak a győri Audi gyárban, ami 1289-cel több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az összesen 817 ezer négy- és öthengeres benzines és dízelmotor mellett 228 ezer hathengeres és több mint 22 ezer nyolc-és tízhengeres motort gyártottak, amelyeket a Volkswagen-konszern több mint 30 telephelyére szállítottak.
Még nem érezni a botrányt
Az Audi AG csütörtöki bejelentése szerint a feltörekvő piacok gyengélkedése ellenére jelentősen emelkedtek a társaság eladásai szeptemberben. Világszerte 180 ezer autót értékesítettek a múlt hónapban, 6,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Európában 8,8 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig egyenesen 16,2 százalékkal több gépkocsit helyezett el a piacon a Volkswagen (VW) leányvállalata. Kínában sem szűkült tovább a piac, az eladások 2,9 százalékkal bővültek.