A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság székháza. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba |
Rengeteg pályázatot bírált el az NMHH, a Médiatanács összesen 75 millió forint támogatáshoz juttatott 25 helyi, körzeti és kisközösségi rádiós pályázatot a Magyar Média Mecenatúra program harmadik fordulójában. Ebből a kereskedelmi és közösségi rádiók 62,5, a kisközösségi rádiók pedig 12,5 millió forintot kapnak, ezt közölte a médiatanács a Privátbankár.hu-val.
Hírműsor kategóriában többek között a szigetszentmiklósi Lakihegy Rádió, a Rádió Szentendre, valamint az Európa Rádió debreceni, sátoraljaújhelyi és miskolci adója kapott támogatást, szolgáltató magazin kategóriában a hódmezővásárhelyi Rádió 7, az Érd FM, a kiskunmajsai Sirius Rádió és a pécsi Rádió 1 kapott nyert támogatást.
Frekvenciák: jövőre lehet újra pályázni
A médiatanács a vidéki kisközösségi rádiós eljárásban Karcagon a Karcag FM rádió tervével pályázó Kun-Média Kft.-t, Kiskunfélegyházán a Radio Smile tervével pályázó Mosoly Média Kft.-t nyilvánította nyertesnek. A Sárvár 96,5 MHz rádiót hiánypótlásra hívták fel a pályázatban, emellett pontosították a Szombathely 88,4 MHz és a Velence Meleg-hegy 90,4 MHz pályázati felhívásának szövegét. Mindezek mellett engedélyezték, hogy a Mária Rádió esztergomi, piliscsabai és dömösi adóinak jogosultságait november 15-től összevonja a szolgáltató.
A 72 ezer fős vételkörzetű szombathelyi frekvencia közösségi jellegű hasznosítására, illetve a 60 ezer fős vételkörzetű velencei frekvencia kereskedelmi hasznosítására szóló pályázati ajánlatokat január közepén lehet majd benyújtani.
Nem lesz bírósági ügy a csomagdíjból
A Magyar Kábelkommunikációs Szövetség még korábban indított vizsgálati kérelmet az RTL Klub és a TV2 műsordíj bevezetésének kapcsán, ezzel kapcsolatban a Médiatanács úgy döntött, hogy nem indít ilyen eljárást, illetve vizsgálatot, tekintve, hogy a kifogásolt piaci sajátosságok jogvitás eljárásban kezelendők. A szövetségtől a témában korábban benyújtott kérelem kapcsán zajlik jelenleg egy bírósági eljárás. A TV2-t egyébként figyelmeztették, 9 alkalommal ugyanis nem volt jól feltüntetve az időjárás-jelentésekben megjelenített sörhirdetések reklámjellege.