A Munch tavaly több mint 1,8 millió csomagot mentett meg globálisan. A román versenytárssal való egyesülés és a többi piacon való növekedés következtében az idén ennek a többszörösét tervezik megmenteni.
Az összeolvadással olyan új nemzetközi láncok is megtalálhatóak lesznek partnereik között, mint a Domino Pizza és a DM.
A Munch és a Bonapp közös forgalma akár 14-szeresére nőhet a következő évben a Munch Romania jelenlegi forgalmához képest. Az akvizíció pénzügyi részleteit nem közölték, azonban jelezték, hogy technikailag nem pénzbeli tranzakcióról, hanem egyesülésről van szó. A Bonapp alapítói a Munch társalapítóiként folytatják a közös munkát.
Fotó: Depositphotos
A Munch magyarországi operációja a legutóbbi lezárt gazdálkodási évében, 2023-ban közel 1,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított. További dinamikus növekedést várnak a következő években belföldön, és nemzetközi piacokon egyaránt.
Jelenleg közel 100 csapattag dolgozik a Munch operációjában, négy országban: Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában és Romániában. A nemzetközi növekedéssel és az új piacok elindításával a csapat bővülése várható.
A következő hetekben a Bonapp és a Munch csapata integrálja a két platformot, illetve a csapatait, így március elejétől a közös alkalmazás már elérhető lesz a román piacon. Az idei tervek között szerepel több új piac indítása a délkelet-európai régióban, így Bulgáriában, Horvátországban, Görögországban, Szerbiában és Szlovéniában.
A Munch-öt 2020-ban négy fiatal hozta létre, a platformon keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de még jó minőségű ételeket. A cégbe 2022 novemberében beolvadt a cseh alapítású Nesnězeno applikáció, 2023 tavasszal megkezdte a működését Szlovákiában, tavaly pedig Romániában is.
A Munch elnyerte az „Év Fenntartható Vállalkozása díjat”, valamint az OMÉK-on, Magyarország legnagyobb élelmiszeripari kiállításán, az „Élelmiszerpazarlás megelőzéséért Díjat” is.
(MTI)