Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közleményháború alakult ki pénteken az ITM és a ferihegyi repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport között. Utóbbi azt írta, hogy hosszú távon elkötelezett a repülőtér iránt, vagyis nem adja el. Előzőleg az ITM közölte, hogy Palkovics László kormánybiztosként fog tárgyalni erről.

"Megkezdődnek a fővárosi repülőtér visszaszerzésének előkészületei" - ezzel a hangzatos címmel adott ki közleményt az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken délután. Eszerint a Magyar Közlönyben hamarosan megjelenő rendeletben Palkovics László minisztert június 1-jei hatállyal kormánybiztossá nevezik ki a tárgyalások vezetésére és koordinálására.

Az elmúlt pár hónapban az Indotek Group többször jelezte, hogy egy vevői konzorcium tagjaként szívesen részt venne a visszavásárlásban, de állami szerepvállalásról nem volt szó. Felmerült még az OTP, mint finanszírozó részvétele is, de ez az elképzelés aztán elhalt, igaz nem is cáfolták.

Az ITM most azt írta: a többségi tulajdon megszerzésének előkészítésére irányuló tárgyalásokon Palkovics László képviseli majd a magyar államot, amelynek nevében megteheti a szükséges, pénzügyi kötelezettségvállalással nem járó jognyilatkozatokat. A szaktárca dokumentuma szerint "a hazai versenyképesség javításához érdemben hozzájárulhatna, ha a magyar állam a legnagyobb hazai légikikötő működésében ismét tulajdonosként érvényesíthetné a gazdaság-, közlekedés- és turizmusfejlesztési, fenntarthatósági szempontokat."

Az ITM most azt is állította, hogy

"a Gyurcsány-kormány a nemzeti önrendelkezést csorbító sokadik lépésként 2005-ben engedte át egy külföldi vállalkozásnak a repülőtér üzemeltetését, és majdnem minden ebből származó bevételt. Az értékesítésről mára egyértelműen bebizonyosodott, hogy ellentétes Magyarország stratégiai érdekeivel, és rendkívüli mértékben megnehezíti az utasok kiszolgálásának színvonalát emelő fejlesztéseket.".

Ez a megfogalmazás és hangnem a 2018-2019 során többször hangoztatott kormányzati kritikákat idézi, akkor szinte havonta voltak a Budapest Airportot bíráló, a ferihegyi állapotokat EU-s államban elfogadhatatlannak nevező megnyilvánulások a kormányzat vagy Fürjes Balázs államtitkár részéről.  

A BA Zrt. tavaly ősszel azt közölte lapunkkal, hogy nem tett le az új terminál megépítésről, folytatják az egyéb fejlesztéseket is, ezek elérhetik akár az egymilliárd eurót is, de néhány kisebbet elhalasztanak. Mindehhez elegendő a pénzügyi háttér. Még úgy is, hogy tavaly és idén a méretes bevételkiesés miatt bizonyosan meggyengült a cég pozíciója és többszáz fős elbocsátások is voltak. Elképzelhető, hogy pont erre  várt a kormány, s ezért nem erőltette a visszavásárlást eddig.

 

 

Most a BA egy közleménnyel vágott vissza, pénteken azt írták: 

A Budapest Airport Zrt. minden idők legjobb utasforgalmát eredményező éve után minden idők legnehezebb évét zárta 2020-ban. A vállalat a pénzügyi évet 110 millió euró veszteséggel fejezte beA soha nem látott nehézségek ellenére ugyanakkor a vállalat működése és finanszírozása mindvégig stabil maradt, likviditása pedig folyamatosan biztosított. A repülőtér tőkeerős és hosszú távon elkötelezett tulajdonosai a 2019-ben realizált eredményt a Budapest Airport Zrt. válságkezelésére fordították, amelynek köszönhetően a vállalat nagyrészt saját, illetve kisebb részben piaci alapú forrásokból finanszírozta a működését, miközben a drasztikusan lecsökkent árbevétel ellenére összesen 81 millió euró értékben valósított meg fejlesztéseket 2020-ban.

A 2018 eleje és 2020 közepe közötti időszakban három nagy fejlesztési dobásuk volt: elkészült az 1. móló és az új poggyászosztályozó csarnok, valamint átadták a Cargo City-t. Mindez számításaink szerint mintegy 135 millió eurót emésztett fel, vagyis a sorozat nagyobb része még hátra van. A járvány miatt természetesen nagy volt az utasforgalmi visszaeésés, de azt remélik, hogy a korlátozások feloldása után, a nyár elején már dinamikusan növekszik. Ágazati elemzők szerint azonban a válság előtti szintet legfeljebb 2022 végén, de inkább 2023-ban érhetik el.  

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Wizz Air után újabb légitársaság fordít hátat Bécsnek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 19:06
Leépít az osztrákoknál a Ryanair.
Vállalat Részesedést vásárol az Nvidia az Intelben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 13:58
A lépéssel az Nvidia az egyik legnagyobb részvényese lesz a chipgyártónak. 
Vállalat Sötét fellegek gyülekeznek az AI-láthatáron
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 09:59
Baj van az Oracle csodaszerződésével, de az Nvidia is kapott egy jókora gyomrost Kínától.
Vállalat Micsoda időzítés: Izrael új gázvezetéket épít
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 19:19
A Chevron megállapodást írt alá az állami tulajdonú Israel Natural Gas Lines gázvezeték-üzemeltetővel a Nitzana gázvezeték építésének megkezdéséről.
Vállalat Gáza kérdése szétrobbantja az amerikai fagylatgyártót
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 17:30
Ben Jerry nélkül, mivel a fagylaltcég társalapítója kilép az Unileverrel folytatott gázai konfliktus miatti viszálya után.
Vállalat Óriásfúzió készülődik a sportszergyártó-piacon?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 12:49
Az Adidas és a Puma egyesüléséről pletykálnak.
Vállalat Egy multiból magyar cég lett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 11:22
A Budapesti Értéktőzsdén szereplő UBM Csoport felvásárolta a világ egyik legnagyobb takarmánygyártójának hazai leányvállalatát.
Vállalat Bérlői stabilitás és új fejlesztés a magyar bevásárlóparkok piacán
Natív tartalom | 2025. szeptember 17. 07:14
A hazai ingatlanbefektetési piacon még a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is vannak jól teljesítő szegmensek. A CPI Hungary, amely a magyar retail piacon meghatározó szereplő, az idei első két negyedévben növelni tudta a bérlőktől származó bérleti díjbevételeit nyitott bevásárlóközpontjaiban – például a STOP SHOP-okban. Ez azért is figyelemre méltó, mert miközben a gazdasági környezet inflációs nyomás alatt áll, a vásárlói költések még csak lassan élénkülnek.
Vállalat Több, mint egy jelentés: így működik az ESG egy nagyvállalatnál
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 15:35
Az elmúlt években a vállalatok életében is fontossá vált a fenntarthatósági szemlélet, ami egyfelől organikusan, az éghajlatváltozásra adott természetes válaszként, másfelől pedig a jogalkotók hatására, felülről irányítottan is terjed a hazai céges világban. Európai Uniós irányelvek, a Magyar Nemzeti Bank zöld ajánlásai, az ESG-törvény: az a vállalat, amely csak legyint ezekre, hosszabb távon nagyon gyorsan kieshet a versenyből.
Vállalat A Google hatalmas befektetést jelentett be ide, épp Donald Trump látogatása előtt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 13:58
A Google kedden bejelentette, hogy 5 milliárd font (6,80 milliárd dollár) értékű új befektetést hajt végre Nagy-Britanniában Donald Trump amerikai elnök állami látogatása előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG