Ahogy arról már korábban írtunk, az idei évtől kezdve egy nappal hosszabb lesz a húsvéti szünetünk – már akinek –, az intézkedés azonban tovagyűrűző hatásokat hozhat például az ipar teljesítményében. Különösen érzékeny a leállásokra a járműipar, a Világgazdaság cikke szerint ugyanakkor az autógyárak már felkészültek a plusz egy szünnapra, sőt: meglátásuk szerint a termelés sem csökken majd.
Akik készültek…
Az Audi Hungaria Zrt. például már év eleje óta számolt azzal, hogy nagypénteket esetlegesen munkaszüneti nappá nyilvánítják. Ennek megfelelően a vállalat két termelési verziót tervezett. A plusz egy szünnap miatt mintegy 8 ezer motor legyártása esik ki (ennyit gyártanak a győri gyárban naponta), az ezekhez szükséges beszállítást, tárolást és gyártást kell újratervezni. A Mercedes és az Opel szintén előre tervezett a plusz szünnappal, náluk sem okoz fennakadást, pontosabb számokat azonban nem árultak el.
…és akik nem
A Suzukinál nem terveztek a leállással, ugyanakkor rugalmasan kezelik a helyzetet. Náluk a nagypéntek 800 autó gyártását érinti, ők a többi napra igyekszenek „szétosztani” ezt a mennyiséget. Az esztergomi cégnek ugyanakkor kedvez, hogy a beszállítóknak is szünnap nagypéntek, átszervezésre azonban így is szükség van.