Megszépülnek a kocsik. Fotó: Wikimedia Commons/Rovibroni |
A Világgazdasággal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azt közölte: kihirdetés előtt áll az a kormányhatározat, amely az M3-as metróvonal infrastruktúrájának rekonstrukcióját 125 milliárd forinttal szerepelteti az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program 2015. évi fejlesztési keretében.
A 15 százalékos hazai társfinanszírozást tartalmazó tétel a projektre folyósítható maximális támogatás, a kedvezményezett a tényleges bekerülési értéktől függetlenül legfeljebb ekkora összeggel számolhat támogatásként. A tényleges költségekre jelenleg még pontos becslés sem adható, a valós kiadások legkorábban a kivitelezési közbeszerzési eljárások eredményes lezárulta után lesznek megalapozottan felmérhetőek.
Három szakaszban újítanák fel
A teljes költségvetést befolyásolja az úgynevezett megtérülő rész mértéke is (az üzemeltető BKV Zrt. számára a működtetésből származó, előre kimutatható bevételek), amelyre uniós forrásokat nem lehet igénybe venni - közölte az NFM.
A felújítás a tervek szerint három szakaszban és két ütemben valósulna meg. Az első ütemben az északi és déli szakaszt, a második ütemben a középső - a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti - szakaszt építik át - írta a lap.
Életveszélyes? Nem is! A Népszabadság írt arról a napokban: jelentős kockázatot hordoznak a metró alagútjai, a beszivárgó csurgalékvíz miatt például a most cserélt sínek alatt porlad a beton, az újpesti szakaszon pedig egy kivitelezési hiba miatt az előírtnál jóval gyakrabban kell cserélni a sínlekötő elemeket. A Kálvin tér és a Határ út között súlyos statikai hibák merültek fel, helyenként süllyed az alagút. A lap azt írta: nem elképzelhetetlen, hogy az Üllői út alatt futó kritikus szakaszon felülről meg kell nyitni az alagutat, hogy megerősíthessék a födémet. A BKV szűkszavúan cáfolta a lapértesülést. Részetek >>>> |