Ez az Amazon legújabb lépése, hogy versenyezzen a Walmart+ és az Instacart által kínált kiszállítási szolgáltatásokkal – írja a Reuters.
Az új aznapi kiszállítási szolgáltatás ingyenes a Prime-tagok számára, akik havi 14,99 dollárt vagy éves 139 dollárt fizetnek a 25 dollár feletti megrendelések esetén. A Prime-tagsággal nem rendelkező vásárlóknak 12,99 dolláros díjat kell fizetniük az új szolgáltatás használatáért, a rendelés méretétől függetlenül. A Walmart tagsági szolgáltatása, a Walmart+, évi 98 dollárba kerül, és aznapi kiszállítást kínál kevesebb mint három órán belül – egyes rendelések akár 30 perc alatt is megérkeznek.
Szerdától az Amazon vásárlói több mint 1000 amerikai városban – köztük Phoenixben; Raleigh-ben, Észak-Karolinában; és Tampa, Florida – képesek aznapi kiszállítással igénybe venni a romlandó élelmiszereket. A vállalat tervei szerint az év végéig 2300 városra bővíti a szolgáltatást.
Fotó: Pixabay
Jelentős bővítés
Korábban a Prime-előfizetők romlandó élelmiszer-rendeléseit az Amazon Fresh vagy a Whole Foods Market áruházakon keresztül teljesítették, de a vállalat weboldala szerint havi 9,99 dollárral kellett pluszban fizetniük az előfizetésükön, hogy ingyenes kiszállítást kapjanak a 35 dollár feletti teljes értékű élelmiszer-rendelések esetén. Most a kiegészítő szolgáltatás aznapi kiszállítási logisztikai hálózatán keresztül teljesíti a rendeléseket.
„Ez jelentős bővítést jelent az Amazon digitális élelmiszer-szolgáltatása számára, nagyrészt azért, mert a hatalmas Prime-tagbázisnak további költségek nélkül kínálják” – mondta Blake Droesch, az eMarketer elemzője. „Figyelemre méltó, hogy az Amazon mindössze 25 dollárra csökkentette a minimális rendelési küszöböt – ez a lépés közvetlenül veszélyezteti az Instacartot, mivel lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyors, egyszeri vásárlásokhoz használják az Amazont, ami az Instacart értékajánlatának központi eleme.”