3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy év alatt negyven százalékkal nőtt a kínai vállalatok márkaértéke az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek közepette is.

A Brand Finance piackutató vállalat "Nation Brands 2019" kimutatása alapján az Egyesült Államok vállalatai rendelkeznek a legnagyobb márkaértékkel, 27,7 ezer milliárd dollárral, ami 7,1 százalékos növekedést jelent az előző évihez képest.

Második helyen Kína

Az összesített márkaérték rangsorban Kína követi második helyen az Egyesült Államokat, a kínai cégek márkaértéke azonban 40,4 százalékkal növekedett egy év alatt annak ellenére is, hogy az eltelt idő alatt vállalatai az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktus keretében számos korlátozó intézkedésnek voltak kitéve. A kutatóintézet a kínai cégek márkaértékét 19,5 ezer milliárd dollárra becsüli a 2018-as 13,8 ezer milliárd után, ami akkor szintén a második helyet biztosította Kína számára a rangsorban.

A kínai és amerikai cégek közötti márkaérték-különbözet 12 ezer milliárd dollárról 8 ezer milliárd dollárra csökkent egy év alatt.

Kínát nagy lemaradással követi a rangsor harmadik helyén vállalatai 4,8 ezer milliárd dolláros, az előző évinél 5,6 százalékkal alacsonyabb márkaértékével Németország.

A japán cégek 25,9 százalékkal növelték 2018-ról 2019-re márkaértéküket 4,5 ezer milliárd dollárra és ezzel a negyedik helyre léptek előre a rangsorban, helyet cserélve Nagy Britanniával.

A brit cégek márkaértéke 2,5 százalékkal 3,8 ezer milliárd dollárra csökkent. Franciaország megőrizte hatodik helyét a rangsorban cégei márkaértékének 3,9 százalékos csökkenésével 3,1 ezer milliárd dollárra.

India a kilencedik helyről a hetedikre lépett előre 18,6 százalékos növekedéssel, 2,6 ezer milliárd dolláros márkaértékkel. Kanada a hetedik helyről a nyolcadikra csúszott le, 1,8 százalékkal 2,2 ezer milliárd dollárra. Dél-Korea a tizedik helyről lépett feljebb a kilencedikre 6,7 százalékos növekedéssel 2,13 ezer milliárd dollárra. Olaszország 4,8 százalékos növekedés kevésnek bizonyult ahhoz, hogy megőrizze a tavalyi nyolcadik helyét a feltörekvő országokkal szemben, így 2,11 ezer milliárd dollárral a tizedik helyre csúszott vissza.

Ugyanott végeztek a magyarok, mint tavaly

A magyar cégek márkaértéke az előző évivel megegyező 52. helyen áll a 2019-es százas listán. Lengyelország megőrizte a 22. helyét, Románia a 47. helyre csúszott le a 43.-ról, Csehország a 35.-re a 33.-ról. Részletes márkaérték adatok nem állnak rendelkezésre.

Általában is megfigyelhető, hogy a fejlett, iparosodott országokban a márkaérték stagnálása vagy csökkenése vált a jellemző folyamattá, míg a fejlődő térségekben lendületes növekedés vette kezdetét. Olyannyira, hogy a kínai 40,4 százalék is csak a tizedik legnagyobb volt a rangsorban. Kazahsztán például 41,9 százalékkal, Törökország 46,5 százalékkal, Egyiptom 50,1 százalékkal növekedett. A legnagyobb bővülést Ghána érte el, 67,1 százalékosat, igaz nem túl magas szintről. A fejlődő országok átlagos növekedése harmincszorosa volt a fejlett országok átlagos növekedésének.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jól fogy az Omoda és a Jaecco, terjeszkedik az autós cég
Privátbankár.hu | 2025. november 2. 12:19
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius Automotive Europe Kft.: október végén elindította a romániai piacon a kínai Chery Group két márkájának forgalmazását, decemberben pedig Bulgáriában vezeti be őket – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Vállalat Nagy dobásra készül a Netflix, felvásárolhatja az HBO tulajdonosát
Privátbankár.hu | 2025. november 2. 10:54
A Reuters értesülései szerint a Netflix mérlegeli a Warner Bros Discovery stúdió- és streaming üzletágának megvásárlását. Az üzlet révén a Netflix olyan hollywoodi franchise-ok jogait szerezhetné meg, mint a Harry Potter vagy a DC, az HBO és az HBO Max.
Vállalat Gary Lineker és a Temu: az árversenyben mindig a kínaiak nyernek
Imre Lőrinc | 2025. november 2. 06:06
Jóval több pénz áramlik ki Magyarországról az e-kereskedelmi forgalomban, mint amennyi bejön az online vásárlásokból. A hazai webáruházak nemcsak az olyan nagy globális szereplőktől vannak fényévekre lemaradva, mint a Temu, a Shein vagy az Amazon, hanem egyelőre a régióban sem tudnak labdába rúgni a cseh vagy a lengyel tulajdonú cégekkel szemben. Ami biztos, hogy a kiutat nem az árverseny megnyerése jelentheti.  
Vállalat Az óriási bérnyomás eltüntetheti a kkv-k árrését
Herman Bernadett | 2025. október 31. 10:01
Új hitelprogramokkal igyekszik a kormányzat és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) élénkíteni a kkv-k beruházási kedvét. A hitelpiac növekedése azonban nem csak a kamatokon múlik – mondja Győr Tamás, a CIB Bank kkv üzletágának igazgatója. 
Vállalat Felfoghatatlan rekordot döntött meg az Nvidia
Privátbankár.hu | 2025. október 30. 19:03
A cég értéke több mint ezerszerese a Mészáros-csoport értékének, és a világon először átlépte az ötezer milliárd dollárt.
Vállalat Megvan, ki veszi meg a Lukoil külföldi eszközeit
Privátbankár.hu | 2025. október 30. 16:54
Az új tulajdonos ezzel legalább húsz országban szerzett benzinkút-hálózatot, és a világ egyik legnagyobb olajmezőjében is többségi tulajdonrésze lesz. 
Vállalat Több mint négy éve nem esett vissza ennyire a BYD nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. október 30. 16:09
Az autógyártó profitja éves szinten 32,6 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben. A bevétel is elmaradt az elemzők várakozásaitól.
Vállalat A Porsche kihúzta a szőnyeget a Volkswagen alól
Privátbankár.hu | 2025. október 30. 12:58
Egymilliárd eurós veszteséget szenvedett el a harmadik negyedévben a Volkswagen, a konszern leányvállalata, a Porsche a stratégiaváltásával járó egyszeri tételek miatt.
Vállalat A Masterplastot az árfolyam is húzza
Privátbankár.hu | 2025. október 30. 09:51
Növekvő árbevétel mellett veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a főleg építőipari szigetelőanyagokat gyártó cég.
Vállalat Rájár a rúd a Boeingre: most meg gigabüntetést kapott a légitársaság
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 17:19
5 milliárd dolláros büntetéssel sújtották a légitársaságot az új repülőgép gyártásának késése miatt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG