A Tesla Európa-szerte gyengülő kereslettel küzd, ahol az új regisztrációk száma idén meredeken esett a megújult Model Y kínálat ellenére, sok vásárló pedig olyan versenytársak járműveit választja, mint a Volkswagen ID.3 és a kínai BYD gyártó Atto 3 – írja a Reuters.
A Model 3 – amelyet a Tesla az X-ről szóló bejegyzésében „ultra alacsony fenntartási költségűként” ír le – lemond néhány prémium kivitelről és funkcióról, de 480 km feletti hatótávolságot kínál. A szállítások várhatóan 2026 első negyedévében kezdődnek.
Fotó: X/Tesla Model 3
Népautó ígérete
Elon Musk vezérigazgató régóta ígérget tömegpiaci járműveket, bár tavaly elvetette a teljesen új, 25 ezer dolláros elektromos autó terveit, és ehelyett a meglévő modellek olcsóbb változatainak gyártását választotta. Ez a változás aggodalmat keltett az elemzők körében a magasabb haszonkulcsú autók eladásainak elfojtásával kapcsolatban.
Októberben piacra dobtak egy olcsó Model Y crossovert, amivel a Tesla megpróbálja megvédeni piaci részesedését az egyre olcsóbb elektromos autókat kínáló európai és kínai versenytársakkal szemben Európában, mivel sok ilyen autógyártó már 30 ezer dollár alatt is értékesít elektromos autókat.
A Tesla weboldala szerint az új Model 3 Standard ára Németországban 37 970 euró, Norvégiában 330 056 norvég korona, Svédországban pedig 449 990 svéd korona. A német weboldalon a második legolcsóbb Model 3, amelyet „prémiumnak” neveznek, 45 970 euróért kapható. A Tesla októberben mutatta be a Model 3 standard változatát az Egyesült Államokban, ahol jelenleg 36 990 dollárért kapható.
Musk a mesterséges intelligencia felé terelte a vállalatot, a robottaxikra és a humanoid robotokra összpontosítva, de az új autók kulcsfontosságúak a rövid távú bevételnövekedés érdekében.
A szoros határidőt több európai tisztviselő is irreálisnak tartja.

