A bizottság szerint több jel utal arra, hogy a Red Bull az európai gazdasági térségben olyan stratégiát alakíthatott ki, amely a 250 milliliternél nagyobb kiszerelésű energiaitalok piaci terjedését akadályozta az úgynevezett „off-trade” értékesítési csatornákban – azaz a kiskereskedelmi pontokon, például szupermarketekben és benzinkúti üzletekben.
A lépések elsősorban a cég legközelebbi versenytársának termékeit érinthették.
A feltételezés szerint a Red Bull például Hollandiában – ahol a vállalat erős, akár domináns piaci pozícióval rendelkezhet a márkázott energiaitalok nagykereskedelmi piacán – „pénzügyi és nem pénzügyi ösztönzőket” adott olyan ügyfeleinek, mint a szupermarketek és a benzinkúti boltok, hogy ne árusítsák a rivális cégek 250 milliliternél nagyobb kiszerelésű energiaitalait.
Azt is feltételezik, hogy a Red Bull igyekezett csökkenteni a versenytársak termékeinek láthatóságát ezekben az üzletekben. Az EU versenyfelügyeleti hatóságának nincs határideje a vizsgálat befejezésére, és az eljárás megindítása nem jelenti a végső döntés előzetes megítélését. (MTI)
Az EP töbek között szeretné, ha a legális abortuszhoz való jog bekerülne az Európai Unió Alapjogi Chartájába.


