MTI Fotó: Balogh Zoltán |
A hibák "nagy része" nem veszélyes...?
Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a 3-as metró biztonságos, a felújított metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát. Az elnök-vezérigazgató a TV2 Mokka című műsorában hétfőn tagadta, hogy a felújított szerelvényekkel kapcsolatban "bármiféle utasbiztonsági kérdés" lenne.
Ahogy arról a Privátbankár.hu-n pénteken beszámoltunk, túszul ejtette a felújított metró az utasait, akik csak nagy nehézségek árán tudtak kivergődni a szerelvényből, mivel az ajtók nem nyíltak ki. Bár életveszély, pánikhelyzet nem alakult ki, aggasztó, hogy milyen nehezen tudták kiszabadítani magukat az utasok, amikor elveszítették türelmüket.
Veszélyes dolgok "nem nagyon történnek"
Mint mondta, a hibák az új szerelvényeknél is előfordulnak, és a felújított szerelvényeknél tulajdonképpen "nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó", de az utasok biztonságát veszélyeztető hibák "nem nagyon történnek". Hozzátette: sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van.
Bolla Tibor hozzátette: azért tárgyalt a múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy "valamit tenni kellett".
Ilyen egy jól összerakott szerelvény
A 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények - jelentette ki, megjegyezve, kérték az orosz felet, javítsák ki a hibákat. A vezérigazgató közölte: reméli, egy-két héten belül kijavítják a hibákat az orosz mérnökök, és a felújított szerelvényeket vissza lehet állítani a forgalomba.
Az elnök-vezérigazgató azt mondta: nem találtak olyan hibát, amely "azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz". Ez a szerelvény minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is "jól összerakott, csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg".
Nem a hibák, hanem a csúszás miatt kérnek 800 milliót
Bolla Tibor azzal kapcsolatban, hogy több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentettek be késedelmek miatt a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmassal szemben, kiemelte: a kötbérkövetelés nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Mint mondta, jelenleg az oroszok 4-6 héttel vannak lemaradva, de amennyiben ezt be tudják hozni, a kötbér egy bizonyos része alól mentesülhetnek.
Elpárolgott a kemény hangvétel
A BKV Zrt. péntek délután megkezdte a felújított metrószerelvények átmeneti kivonását a forgalomból, hogy azokat soron kívül átvizsgálják.
A mostani nyilatkozatnál akkor jóval keményebb hangvételű közleményt adott ki a társaság: azonnali intézkedést követelnek a Metrowagonmash-tól. 800 millió forintot már most visszakövetelnek az oroszoktól, nem küldenek ki több szerelvényt felújításra, és további radikális, ám nem részletezett lépéseket helyez kilátásba a BKV vezetése. Részletek >>