A Gazdasági Versenyhivatal azt vizsgálta, hogy a Budapest Airoprt által meghatározott és alkalmazott behajtási és várakozási díjak, illetve feltételek alkalmasak-e a parkolási, és az ahhoz kapcsolódó transzferszolgáltatást nyújtó vállalkozások kizárására az érintett piacról a repülőtér környezetében.
Annak érdekében, hogy a verseny tisztább legyen, a Budapest Airport néhány kötelezettséget vállalt a repülőtérre történő behajtás és a helyszíni parkolás díjainak csökkentésére, valamint a Bónuszkártya kedvezményeinek módosítására.
Így csökkennek az árak
A GVH a Budapest Airport Zrt. vállalásai alapján kötelezettségként írta elő, hogy a vállalkozás
- csökkentse az egy napon belül harmadik alkalommal, valamint az aznapi további behajtásokat követően az első öt percre felszámolt díjat Terminál és Prémium parkolóiban: a Terminál parkoló esetében 300, a Prémium parkoló esetében 400 forintra;
- részesítse kedvezményben a Bónuszkártyával rendelkezőket, ami a vállalás értelmében a Terminál parkoló használatakor 15%-os, a Prémium parkolónál 20%-os mértékű kedvezményt jelent majd, így a Terminál parkoló Bónuszkártyával 50.000 forint befizetésével 60.000 forint, a Prémium parkoló Bónuszkártyával pedig 25.000 forint befizetésével 28.750 forint áll a felhasználó rendelkezésére;
- növelje 325.000 forintra a Bónuszkártyára feltölthető összeg felső határát;
- tegye lehetővé, hogy az érkezési szinten található buszparkoló 15 km-es körzetében ténylegesen parkolót üzemeltető vállalkozások parkolóhelyet béreljenek, alkalmanként 2 órás időkorláttal, korlátlan számú napi behajtási lehetőséggel. A havidíj férőhelyenként, három parkolókártya igénylésével a Terminál parkoló esetében 150.000 forint +ÁFA, a Prémium parkoló esetében 225.000 forint +ÁFA, kombinált használatnál pedig 300.000 forint +ÁFA lesz.
Az így csökkentett díjak és kedvezmények 2019. december 31-ig változatlan formában válnak elérhetővé.
Rendben lesz a verseny - nincs bírság
Ezek után a GVH megítélése szerint már kellően alacsonyak lesznek a díjak a hatékony versenyhez, ráadásul nehéz lenne megállapítani, hogy az eddig érvényben lévő rendszer milyen és mekkora esetleges jogsértéssel járt - a Budapest Airport vállalásait így elfogadja a Versenyhivatal, jogsértést nem állapít meg és nem szab ki bírságot sem.
Olcsóbb, mint taxival kimenni?
Nemrég egyébként bővítették a parkolókat a Liszt Ferenc repülőtéren - még így is érdemes előre lefoglalni a helyet, de a taxizásnál olcsóbb lehet a reptéren hagyni a kocsit.