A miami szövetségi bíróság ítélete alapján az esküdtek 129 millió dollár nem vagyoni, valamint további 200 millió dollár büntető kártérítést ítéltek meg Naibel Benavides Leon, illetve volt barátja, Dillon Angulo hagyatékának. A baleset egyikük életét követelte, másikukat maradandó sérülésekkel hagyta hátra. A Teslát a károk 33 százalékáért, vagyis 42,6 millió dollárért találták felelősnek. A sofőr, George McGee, akit 67 százalékban hibásnak ítéltek, nem volt alperes, így neki nem kell megtérítenie a saját arányrészét – számol be az esetről a Reute
Fotó: Wikimédia
A felperesek ügyvédje, Brett Schreiber szerint a Tesla figyelmen kívül hagyta, hogy az Autopilot rendszert kizárólag ellenőrzött hozzáférésű autópályákra tervezték. „A cég szándékosan döntött úgy, hogy nem korlátozza a rendszer használatát más utakon, miközben Elon Musk azt hangoztatta, hogy az Autopilot jobban vezet, mint az emberek” – fogalmazott. Hozzátette: „A mai ítélet igazságot szolgáltat Naibel tragikus haláláért és Dillon egész életére kiható sérüléseiért.”
A Tesla részvényei a döntést követően 1,8 százalékot estek, és az év eleje óta összesen 25 százalékos visszaesést könyvelhettek el.
A cég fellebbez
A Tesla közölte, hogy fellebbez az ítélet ellen. A vállalat szerint a döntés „hibás”, és nemcsak a Teslára, hanem az egész autóiparra nézve visszalépést jelent a biztonságosabb járműtechnológiák fejlesztésében. „Ez veszélyezteti az életmentő technológia megvalósítására irányuló erőfeszítéseinket” – írták közleményükben.
A felperesek eredetileg 345 millió dollár kártérítést követeltek. Ügyvédjeik szerint ez volt az első olyan per, amelyben egy harmadik fél haláláért – állításuk szerint – az Autopilot technológia volt felelőssé tehető.