Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt |
A cég igazgatóságának elnöke, Marie-Theres Thiell elmondása szerint a gazdasági növekedés üteme új energia- és csatlakozási igényeket teremt, ezért van szükség a nagyfokú bővítésre. A rengeteg vállalati fejlesztést, valamit az új lakó- és egyéb ingatlanok építése önmagában is növeli az igényt az energiaellátásra, és akkor még a megújuló energiatermelőkről és az elektromos töltőállomásokról szó sem esett.
Ezért csak az idén több mint 30 milliárd forint saját forrást fordít majd a hálózat bővítésére és korszerűsítésére az Elmű-Émász, a következő három évben pedig évente mintegy 32 milliárd forintot fordítanak majd erre, az igényektől és a pénzügyi lehetőségektől függően. Ebben az évben három új alállomás átadását tervezik, Szécsényben, Újhartyánban és Gyöngyöshalászon. Jelezte azt is, hogy 2020-ig 120 kilométer földalatti kábelesítést végeznek el a Mátra, Bükk és Pilis hegyvidéki területein.
Bár a cégcsoport elkötelezett a fejlődés mellett, az igazgató elmondása szerint egyre nehezebbé válik a szükséges képzett munkaerő megszerzése, és így alvállalkozóik árai is egyre magasabbak.
Ha már elektromos autók - te tudod, milyen autód lesz 13 év múlva?Alig 10 év, és fenekestül felfordul az autóipar: a mostani üzleti modell helyét átveszi valami egészen más, ezermilliárd dollárt szipkáznak el a szoftverfejlesztők és szolgáltatók. A jövő autója már simán ránk szól, hogy a dugó miatt korábban kellene munkába indulnunk - ehhez azonban az kell, hogy a hálózatok is bírják a rengetek internetező eszközt, letisztázzák a felelősség szabályozását és törhetetlenné tegyék az életünkért is felelő rendszereket. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>> |