A GVH korábbi tájékoztatása szerint az Auchan megsértette az ellenőrizhetőség, illetve a tárgyilagos összehasonlítás követelményét a 2012 júniusától 2014 júniusáig az egyes Auchan áruházakban kihelyezett különböző, saját és versenytársi blokkokat, illetve az árelőnyöket megjelenítő ár-összehasonlító reklámtábláival.
A GVH szerint a fogyasztók nem kaptak objektív képet az árszínvonalak különbségéről („a termékkosár a felmért Tescokban X%-kal, az Intersparokban Y%-kal került többe, mint az Auchanban” üzenetekkel) az összehasonlításokat megalapozó felmérések aggályos módszertana miatt.
Jogi lépéseket fontolgatnak
Az áruházlánc az MTI-vel azt közölte: a a határozat bizonyos megállapításait elfogadják, de az indoklás egyes kijelentéseivel nem értenek egyet és megfontolják a jogi lépések lehetőségét.
Az ár-összehasonlító tv-s reklámok az Auchan oldalán. |
Mindent megtettek, hogy elkerüljék a bírságot
Az Auchan oldalán egyébként még most is megtalálható és letölthető (.pdf formátumban) valamennyi ár-összehasonlítás módszertana, így a termékek és az áruházak kiválasztása. A több száz oldalas dokumentumokban minden, az összehasonlításban szereplő terméket is feltüntettek.