MTI Fotó: Czeglédi Zsolt |
A rezsiköltségek emelkedéséhez vezethet a külterületi reklámpiac újraszabályozása – mondta a Világgazdaságnak Fülöp Szilvia, a Magyar Reklámszövetség főtitkára. A kormányzat ugyanis a köz- és magánterületen lévő óriásplakátok kihelyezését az önkormányzatok hatáskörébe helyezné. Márpedig az outdoor reklámfelületek igen jelentős része magánterületen, társasházak falain helyezkedik el. Az új szabályozás következtében több háztartás rezsije növekedhetne a közös költséget most még csökkentő bevételi forrás megszűnése miatt.
Simicskától a németekig mindenki rosszul jár
Országos szinten egyébként több mint száz olyan vállalkozás van, amely árbevételének jelentős része közterületi reklámtevékenységből származik. Magyarországon 45 913 nyilvántartott közterületi hirdetőeszköz található – emelte ki a főtitkár. Az is elképzelhető, hogy akár el is tűnhetnének a jelenlegi méretű óriásplakátok. A piac biztosan átrendeződne, minden szereplőt érzékenyen érintene, Simicska Lajos érdekeltségétől kezdve a német, francia szereplőig. Lázár János nemrég arra a kérdésre, hogy Simicska Lajos érdekeltségeit akarják-e eltakarítani a piacról, azt mondta: a kormány nem a piaci szereplők oldaláról közelíti meg a kérdést, városképi ügynek tartja.
A kormány által kitűzött cél, a letisztultabb városkép a Reklámszövetség szerint is fontos, ezt azonban nem úgy kellene elérni, hogy közben tovább fokozzák a piaci bizonytalanságot. Nemtég ezért felajánlották, hogy rövid időn belül elkészítik azt a szakmai anyagot, amely támogatja a kormány törekvéseit.