Nőtt az új gépjárművek forgalomba helyezése januárban, éves összehasonlításban 38,5 százalékkal több, 8891 új személyautót és 36,2 százalékkal több, 1648 kishaszon-járművet helyeztek forgalomba. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének prognózisa alapján idén 125 ezer személygépjármű kerülhet forgalomba.
Egyre inkább visszatérnek a magánvásárlók, amely meghaladja a 40 százalékot, de az is valószínű, hogy a céges vásárlások egy része magánvásárlásnak tekinthető (főként az egy-három autós kisflották esetében). Hozzátették: a kishaszon-jármű piac visszaesése megállt és jelentős emelkedést mutatott, az egész évre vetítve idén 21 ezer ilyen jármű kerülhet az utakra.
A nagyhaszon-járművek piacán is szolid növekedés látszódik, az előző évhez képest csaknem ötszázzal többet állítottak forgalomban, az MGE prognózisa alapján idén akár 5600 nagyhaszon-jármű is forgalomba kerülhet.
Reformra szorul a robogópiac
A januári 89,2 százalékos növekedés ellenére a motorkerékpár piac továbbra is gyenge, januárban 70-et helyeztek forgalomba, idén mintegy 2500 kerülhet forgalomba – ugyanakkor ennek a járműfajtának az eladásait nagyban befolyásolja az időjárás. A helyzet javítása miatt célszerű lenne megoldani a robogók azonosítását, valamint a regisztrációs adó kiigazítása a közlekedési céllal és nem hobbira szolgáló motorok esetében. Ezen felül tovább kellene könnyíteni a robogókhoz szükséges "B" kategóriás jogosítvány megszerzésének a folyamatát - tették hozzá.
A közúti nehéz pótkocsik piaca több mint 8 százalékkal nőtt éves alapon. Az ügyfélkör jellemzően a régebbi járműparkját cserélte újra, a bővítés mellett csak néhány vállalkozás döntött annak ellenére is, hogy fuvarmegbízásokra továbbra is jelentős igény mutatkozik Európa-szerte.
Tavaly, az állami kamattámogatású hitelek kifutásával, újra erőre kaptak a finanszírozók hitelkonstrukciói, amelyek igen kedvező feltételek mellett állnak a fuvarozók rendelkezésére nagy volumenben – tették hozzá.
A mazsoláknak mindegy? Csotrogány autóval tanulnak vezetni A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint több mint 5 ezer oktatójármű rendelkezik érvényes időszakos műszaki vizsgával, és bár januártól már csak tíz évnél fiatalabb autóval lehet taxizni Magyarországon, addig a leendő B kategóriás gépjárművezetőket képző iskoláknál nincs ilyen megszorítás. A tanulók lényegében bármilyen életkorú járművön gyakorolhatnak |