A MÁV-Csoport adósságállománya tavaly év végén 98,7 milliárd forint volt, ez öt évvel korábban még meghaladta a 300 milliárdot. Az idei évre 36 milliárd forint tartozás törlesztésére vállalt kötelezettséget a vasúttársaság, ennek majdnem a felét, 16,5 milliárdot már önerőből törlesztette a MÁV. Tavaly egyébként az állammal karöltve összesen 52 milliárd forintot fizettek vissza. A tavalyi adózás előtti eredmény 39,9 milliárd forinton alakult, az értékesítési árbevétel 138 milliárd forintot tett ki. Az államtól összesen 217 milliárd forint költségtérítést kapott a társaság.
Az a fránya menekültválság
A személyszállítást bonyolító MÁV-Startnál ugyanakkor vegyesen alakult a tavalyi év: a 36,6 milliárd forintos árbevétel kis mértékben elmaradt a 2014-es teljesítménytől. A menekültválság kezelése megtépázta az adózás előtti eredményt is, ami 2,5 milliárd lett a tervezett 4,9 milliárd helyett. Az idei első negyedév alapján azonban lehet, hogy csak pillanatnyi döccenésről lehet szó, mivel márciusig már 231 millió forinttal nőtt a személyszállításból származó bevétel.
Öntötték a pénzt a beruházásokba
A társaság tavaly 123 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat saját és uniós forrásokból. A pályaműködtetéssel összefüggő fejlesztésre 54 milliárd forintot fordítottak, ebből 21 milliárd volt az uniós forrás, a többi fejlesztést a MÁV-Start utas kiszolgálás minőségét növelő beruházásai tették ki. Az idei beruházásokhoz hozzájárulhat az a most kiírt tender, aminek keretében a 14 BDV típusú elővárosi villamos motorvonat korszerűsítésére keres vállalkozókat a társaság, nettó 198 millió forint becsült árért.