A Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette az ajánlatkérő, a BKK 150 autóbuszos szolgáltatás nyújtására vonatkozó, még június közepén megjelentetett előzetes tájékoztatóját és valamennyi, a közbeszerzési eljárás során ezt követően hozott közbeszerzési dokumentumot, illetve döntést. Egyúttal negyvenmillió forintra büntették a BKK-t, mert az ajánlatkérő megsértette a közbeszerzésekről szóló törvény bizonyos paragrafusát.
Tarlós elkezdett buszokat keresni
Amennyiben a BKK illetve a BKV „házon belül” talál annyi autóbuszt, amellyel egy szakaszon elkezdhetik az M3-as felújítását, akkor mérlegelik annak lehetőséget, hogy „elfelejtik” a szolgáltatásvásárlást – mondta a Világgazdaságnak Tarlós István. Ehhez körülbelül hatvan-hetven autóbuszra lenne szükség. Tarlós azt mondta: figyelembe akarják venni a kormány autóbuszgyártási stratégiáját, de miután egyelőre ennek nem látszik az eredménye és nem lehet tudni, hogy mikorra lehetnek magyar buszok, miután az M3-as felújítása nem elodázható a végtelenségig - a megfelelő kapacitás megléte esetén - inkább az előbbi megoldást választanák.
Nyilván nem sofőr nélkül ment volna a busz...
A főpolgármester azt sem érti, hogy a BKK a közbeszerzési törvény melyik paragrafusát sértette meg. A KDB ugyanis azt kifogásolta, és azért szüntette meg az eljárást, mert a pályázatban nem szerepelt a sofőrök „beszerzése”. Ez azért nem érhető szerinte, mert a BKK pályázata nem autóbuszok beszerzésre vonatkozott, hanem az autóbuszos személyszállításra, amelybe értelemszerűen a járművezetők is beletartoznak.
A főpolgármester szerint egyébként a KDB-nek alaki érvényesség miatt el kellett volna utasítania Seszták Miklós beadványát, az ugyanis a törvényes lehetőséget követően 38 nappal később érkezett. Tarlós nem érti, hogy a KDB döntésével miért vállalta fel az M3-as felújításának kockázatát.
Tarlós azért Seszták minisztert emlegeti, mert Seszták Miklós állami vagyon felügyeletéért felelős miniszter támadta meg a pályázati eljárást a KDB-nél. Igaz, ezzel kapcsolatban Lázár János azt mondta: az autóbusztendert azért kellett megsemmisíteni, mert nem volt szabályos - ehhez Seszták Miklósnak nem sok köze van.