Több oroszországi szupermarket és hipermarket mától vagy szerdától 10-ről 5 százalékra csökkentette néhány alapvető élelmiszernél az árrését. A csökkentők között van az Auchan, a hozzá tartozó Atak, a Magnyit és az O'Kay - jelentette be a (magyar GVH-nak megfelelő) Szövetségi Monopolellenes Hivatal, a döntésről az Interfax orosz hírügynökség számolt be. Egyelőre nem közölték, hogy mennyi időre szól ez a döntés.
Az 5 százalékos árréssel árult termékek csoportjába a következő élelmiszerfajták tartoznak: tejtermékek, pékáruk, cukor és a borscs leveshez szükséges összes zöldség. Minden itt felsorolt termék típusnak orosz beszállítótól kell származnia és meg kell jelölni a csomagolásán, hogy csökkentett árréssel árult termékről van szó. Elegendő mennyiséget is kell biztosítani ezekből az árukból.
Az agrárminisztérium arra számít, hogy az árréscsökkentéssel sikerül lejjebb szorítani az árakat.
A Magnyit képviselője azt mondta: azzal is igyekeznek kordában tartani az árakat, hogy a termelőknek a korábbiaknál sokkal alaposabban kell megindokolniuk, ha árat akarnak emelni, mert a szupermarketek kénytelenek áthárítani a pluszköltségeik egy részét a vevőkre. Az import arányát csökkenteni akarják, ezenkívül racionalizálják, amennyire csak tudják, az ellátási láncot és még több sajátmárkás termékkel állnak elő.
A jelentés szerint a kereskedelmi láncok "önként" tették meg ezt, de az Interfax hozzáfűzte, hogy az agrártárca erősen ajánlotta nekik ezt. Korábban állítólag voltak egyeztetések a cégekkel arról, hogy miként lehet biztosítani a folyamatos ellátást és azt, hogy ne szabaduljanak el az árak.
Az Ukrajna elleni orosz invázió beindulása után óriási sorok kezdtek kialakulni a nagy bevásárlóközpontoknál és a szupermarketeknél, de az egész országra kiterjedő felvásárlási láz egyelőre nem kezdődött Oroszországban.
Ugyancsak kedden közölte a német Metro Group, hogy nem vonul ki az orosz piacról. A cég szerint nincsenek ellátási gondjaik, minden árucikkből van elegendő és az árak továbbra is a "megfizethető" tartományban vannak. A csoport 2001 óta van jelen az orosz piacon, most 93 áruházat működtet, amiben főleg a kis és közepes vállalatokat szolgálja ki.