Fotó: MTVA/ Róka László |
A kereskedelmi lánc mintegy 34,2 milliárd eurós értékesítési árbevétellel inthet búcsút az augusztus 31-én zárult pénzügyi évének. Az összes értékesítés – euróban számítva – 7,1 százalékkal bővült, a valutahatástól tisztított növekedés még ennél is nagyobb, 7,9 százalék volt, ezt közölte az IKEA a Privátbankár.hu-val. A csoport szinte minden országban növekedni tudott, továbbra is Kína, Ausztrália, Kanada és Lenegyelország számítanak a vezető régióknak.
Mint gombák az eső után
Az IKEA célja, hogy a világ vezető, többcsatornás bútorkereskedője legyen, így ennek megfelelően meglehetősen agresszív terjeszkedést folytattak az elmúlt évben: világszerte összesen 12 új áruházat és 19 átviteli pontot nyitottak, valamint bővítették az online rendelési felületüket is. Jövőre ráadásul két új országban, Indiában és Szerbiában is terveznek üzletet nyitni. Az egyik áruháznak ráadásul mi is örülhetünk, a tervek szerint 2017 májusában nyitják meg a harmadik magyarországi üzletüket Soroksáron, erről korábban itt írtunk bővebben.
„Érzékeljük a lakberendezés iránti növekvő keresetet Magyarországon is, és mintegy 15 százalékos növekedést remélünk a 2015-ös pénzügyi évhez képest. Épp a növekvő igény kielégítése okán nyitjuk meg új áruházunkat Soroksáron 2017 májusában. A középpontban továbbra is az áll, hogy szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára, folyamatosan fejlesszük választékunkat, valamint hogy nagyszerű szezonális és limitált kollekciókat biztosítsunk”, fűzte hozzá Marek Feltl, az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős regionális vezetője.