A BKV-val kötött megállapodás teszi lehetővé a Metropol gyors és rendkívül olcsó célba juttatását Budapesten. Mivel ingyenes napilapról van szó, ezért kulcskérdés a kiadó számára, hogy reggelente egyenesen a fogyasztók kezébe kerüljön az újság.
Erre az egyik legjobb megoldás a munkába igyekvő tömegek megszórása a közösségi közlekedés megállóiban és járatain. Ráadásul nemcsak rikkancsok osztogatják a lapot, hanem a szerződés biztosít egy nagyon olcsó megoldást is: egyes állomásokon újságtartókat szereltek fel, ahonnan maguk az olvasók vehetik ki a Metropolt – írja a nol.hu.
A BKV Népszabadságnak küldött tájékoztatása szerint mindezért az újság kiadója havi 8,7 millió forintot fizet, ami akár még kevesebb is lehet, ha a közlekedési cég hirdet a napilapban. A lap kiadója, az MTG Metro Gratis Kft. annak a Megapolis Media nevű részvénytársaságnak a tulajdonában van, amely október 15-én Andrew G. Vajna kormánybiztossal egy időben igényt formált a TV2-re is. A Megapolis a Simicska Lajos jobbkezének számító Fonyó Károly vagyonkezelő cége.
A Metropol kiadási jogát 2011-ben szerezte meg Fonyó a svéd hátterű Metro International S.A.-tól. A kiadó még jóval a tulajdonosváltás előtt szerződött a BKV-val, majd a kontraktust tíz évre meghosszabbították. Tehát a közlekedési vállalat régi kapcsolatot szakítana meg, ha az év végéig nem állapodik meg a folytatásról az MTG-vel.
Kell a hely a Habony-lapnak
Márpedig a Népszabadság fideszes forrásokból úgy értesült, határozott szándék a Metropol pozícióinak gyengítése, hiszen májusban a kormányfő kommunikációs tanácsadója, Habony Árpád is indított egy ingyenes újságot, a Lokált.
A lap hetente jelenik meg 500 ezer példányban. A Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség adatai szerint a Metropolt 330 ezer példányban szórják.
Míg a Lokált főleg a postaládákba gyömöszölik be, addig a Metropolt elsősorban kézbe adják. De máris van terület, ahol átfedés van a két lap terjesztésében: mindkét újságot osztják a budapesti egyetemek környékén, illetve a legnagyobb irodaházaknál.
Fonyó lapja azonban nincs teljesen kiszolgáltatva a BKV-nak: a kiadónak több mint 700 vidéki terjesztési pontja van. Budapesten 377, ám a közlekedési vállalat szerepe kiemelt. A BKV tájékoztatása alapján náluk 114 ponton szórják az újságot. A legtöbb emberhez a metróállomásokon jut el. Ugyanakkor a reklámozók számára is fontos a fővárosi terjesztés: Budapesten és az agglomerációban nagyobb a fizetőképes kereslet, mint vidéken.