Ilyen lett az első, ebből küldik a következőt - forrás: tmholding.ru |
A felújítást végző orosz Metrowagonmash nemzetközi kapcsolatokért és marketingért felelős vezetője, Daria Marku az MTI-nek azt mondta, hogy az orosz cég szerelőüzemében két, egyenként hat vagonból álló szerelvény felújítása folyik.
Az első felújított szerelvény május 26-án érkezett meg Budapestre. A második szerelvényt október közepén indítják Oroszországból és a tervek szerint november első napjaiban érkezik Budapestre, a harmadik felújított szerelvény pedig november közepén. A Metrowagonmash azt tervezi, hogy a továbbiakban havonta két felújított szerelvényt indít majd útnak.
33 hónap alatt végeznek
A BKV és a Metrowagonmash tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért (bő 67 milliárd forintért) végzi el a 37 - egyenként hat kocsiból álló - szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 30 év. Az orosz cég 33 hónap alatt végzi el a szerelvények felújítását.
Új vagy felújított?
A metrókocsikat egyébként olyannyira felújítotják, hogy már arról is van szóbeszéd: valójában szép új orosz gyártmányú metrókocsik fognak közlekedni a 3-as vonalon és szó sincs felújításról. Így már korábban legyártott metrókocsikat adhatnak el Budapestnek az oroszok.
A szerelvény darabjainak túlnyomó többsége új, de nem mindegyik, nem raktáron elfekvő szerelvényt szállítottak le, joggal nevezhető felújítottnak - mondta erre Tarlós István. Budapestnek örülnie kell, hogy a szerelvényprobléma megoldódik, és nem azon kell keseregnie, hogy jobb és szebb járművet kaptunk, mint amire számítottunk.
Az sem mindegy, hol közlekednek majd a felújított kocsik: a 3-as metróvonal teljeskörű felújításának „emberi számítás szerint” legkésőbb 2019. december 31-ig be kell fejeződnie >>