Az index.hu cikke emlékeztet: a GVH még 2014 végén figyelt fel arra, hogy az RTL 2015-től csomagban értékesítette az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, emellett pedig részesedésvállalások elfogadásához kötötte a kedvezőbb hirdetői pozíciót. Ez pedig a GVH szerint alkalmas lehet arra, hogy torzítsa a versenyt az országos televíziós reklámpiacon.
Vidus Gabriella, az RTL vezérigazgatója a Kreatívnak adott interjújában azt mondta, nem gondolja, hogy az RTL és a kormány között feszültség lenne, a vizsgálat mögött más indíttatást sejt.
"Ez a vizsgálat nem most indult. Az elmúlt 10 évben ez a negyedik GVH-vizsgálatunk. Most a tavaly bevezetett árazásunkat vizsgálják. Ők vizsgálódnak és majd levonják a következtetést. Információnk szerint ezt a TV2 kezdeményezte a hatóságnál valamikor 2015 elején. Ha valaki összeesküvéseket akar alkotni, akkor a hír nyilvánosságra kerülésének időpontja jól jön neki" - mondta Vidus.