Palkovics László - egyben az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára - azt mondta: ütemterv szerint zajlik a két és fél év alatt befejezni tervezett zalaegerszegi létesítmény építése, amelynek első fázisa, a 300 méter átmérőjű, dinamikus felületű tesztpálya a jövő év tavaszán, nyarán készül el.
A mintegy 42 milliárd forintos költségű, 250 hektáron elterülő tesztpályát építő és működtető cégben, az Autóipari Próbapálya Zala Kft.-ben a kormány a napokban 15 milliárd forintos tőkeemelésről döntött, ami elsősorban az első ütem befejezését szolgálja.
Vezető nélküli autók
A Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára, Lepsényi István korábban elmondta: 15 éven belül már olyan autók járhatnak az országban, amikben nem lesz vezetőülés.
A teszt- és az autópálya között épp ezért egy úgynevezett „okos útszakaszt” kívánnak létrehozni, így azok a kocsik, amik jól teljesítenek az előbbin, azok kipróbálhatják magukat a gyorsforgalmi úton, élesben is. Lepsényi meglátása szerint ez a járműgyártóknak is remek lehetőséget kínál, hogy kutatásaikat és fejlesztéseiket Magyarországra hozzák, mivel itt rendelkezésre áll a teszteléshez szükséges infrastruktúra.
A pálya és az okos útszakasz is állami forrásból valósul majd meg, a tesztpálya építésére már 6 milliárd forintot át is utaltak.