Mit nyer ezzel a MasterCard?
Az egyezséggel mindkét fél nyer. A PayPal vállalta, hogy a fizetések során a MasterCard lesz az alapértelmezett beállítási mód – vagyis ezt ajánlja fel elsőként, amikor kifizetnénk egy terméket online vásárlás esetén –, illetve információkat osztanak majd meg a vásárlásokról, amiket MasterCarddal végeznek. Cserébe a kártyakibocsátó eltekint a digitális pénztárcákat terhelő díjbeszedéstől, korábban ezt a Visa is vállalta. Mindezek mellé elérhetővé teszik a PayPal számára az egykattintásos fizetési módot, a Masterpasst is.
Kérdéses azonban, hogy rövidtávon mennyire gyengíti ez a PayPal profitabilitását, ráadásul az egyéb alternatív fizetési módok megjelenésével – mint például az Apple Pay – a verseny is erősödik az online fizetési módszerek piacán. A Visa-megegyezés után a PayPal árfolyama mintegy kilenc százalékot esett, és azóta sem talált magára, így úgy tűnik, a befektetők sem bíznak annyira a megállapodások sikerében.