4p
Az adatkezelési botrány miatt komoly változtatásokra kényszerült Zuckerberg cége, az eddig célzott hirdetésekre fókuszáló üzleti modell így már nem áll olyan szilárd lábakon. A vállalatnak most más lehetőségek után kell néznie a bevételek biztosítása érdekében, nem meglepő módon így újra előjött az előfizetés alapú közösségi média gondolata.

Komoly szemléletváltás érződik a Facebooknál, a vállalat az utóbbi hetekben piackutatásba kezdett, hogy kiderítse mekkora érdeklődés lenne egy reklámmentes, ugyanakkor előfizetés alapú verzióra a közösségi oldalból – írja a Bloomberg. Mark Zuckerberg cége már korábban is fontolgatott ehhez hasonló terveket, az nemrégiben kipattant adatkezelési-botrány azonban újjá élesztette a párbeszédet.

Az ügyhöz közel álló források szerint ezek nem kőbe vésett tervek, a Facebbok pedig nem kommentálta az ezzel kapcsolatos híreket. Ettől függetlenül köztudott, hogy a Facebook-vezér már régóta keresi az alternatívát – nem feltétlen az üzleti modell lecserélése a cél, a felhasználóknak azonban egyre terhesebb állandóan hirdetésekkel szembe találni magukat.

Győzött az igazság? Lehúzza a rolót a botrányos társaság

Beszünteti tevékenységét és csődeljárást kezdeményez a Cambridge Analytica. Tovább >>>

A vállalat tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét szinte kizárólag célzott eladásokból szerezte, a megváltozó adatbiztonsági szempontok azonban veszélybe sodorták ezt az üzleti modellt. A cég saját kutatásai szerint a felhasználók nem igazán fizetnének a szolgáltatásért: véleményük szerint ez csak a vállalat mohóságát mutatja, amivel eltávolodik eredeti ígéretétől, miszerint a Facebook ingyenes, és mindig az is marad.

Komoly változások a cégnél

Ahogy arról már korábban is írtunk, Mark Zuckerberg beszámolója alapján összesen mintegy 87 millió felhasználó adatait oszthatták meg a londoni székhelyű Cambridge Analyticával, amely a hírek szerint a profilok elemzésével próbált képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül. Zuckerberg szerint ráadásul több mint kétmilliárd Facebook-profilhoz férhettek hozzá illetéktelenül és a felhasználók tudta és engedélye nélkül más adathalász cégekkel együtt véve.

A vállalat ugyanakkor komoly változásokon ment keresztül az elmúlt időszakban, amelyek egy éve még elképzelhetetlenek voltak – az új modellben már hitelesített hírforrásokat részesítenek előnyben és komolyabb vizsgálat alá vetik a hirdetőket, főként a választási időszakokban. A cég dolgozói ugyanakkor egyre rázósabb kérdésekkel bombázzák a vezetőséget, egyesek szerint ugyanis egyáltalán nem kellene engedni politikai célú hirdetéseket.

A Facebook egyik ügyvezetője szerint ugyanakkor várhatóan továbbra is teret adnak ilyen hirdetéseknek, ez ugyanis a szólásszabadság része nem mellesleg pedig jelents bevételeket generál. A vezetőség tehát továbbra sem tett le a fizetős-Facebook gondolatáról, Zuckerberg legutóbbi nyilatkozatában pedig már utalt rá: mindig lesz egy ingyenes verziója a Facebooknak.

Tudtad? Akkor is követ a Facebook, ha nem regisztráltál

Egyre durvább a Facebook adatvédelmi botránya, az alapító elmondása szerint ugyanis már azon emberek adatait is követi az oldal, akik nem tagjai közvetlenül a rendszernek. A kongresszus azonnali változtatásokat követel, a Facebook szerint azonban mindez a mai internethasználat szerves része. Bár Zuckerberg szerint csak védelmi szempontok miatt gyűjtik az infókat, a gyakorlatban a cég ezzel a tudással lényegesen nagyobb közönséget is elérhet célzott reklámokkal. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Előnyben a csalók, terjed a deepfake: így venné fel a kesztyűt a KiberPajzs
Imre Lőrinc | 2025. november 13. 16:59
Újabb eszközöket ad a kibercsalók kezébe a mesterséges intelligencia, ami egyelőre inkább a támadóknak kedvez, a lakossággal és a vállalatokkal szemben. Küzdeni kell a digitális támadások ellen, de a helyzetet nehezíti, hogy sokan a biztonság illúziójába ringatják magukat – hangzott el az OTP Bank és a KiberPajzs projekt közös sajtótájékoztatóján.
Vállalat Nyakon csípték a Red Bull-t
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 15:34
Az Európai Bizottság hivatalos versenyfelügyeleti eljárást indított annak kivizsgálására, hogy a Red Bull osztrák energiaital-gyártó vállalat jogellenesen korlátozta-e a versenyt az EU energiaital-piacán, megsértve ezzel az uniós versenyjogi szabályokat – közölte csütörtökön a brüsszeli testület.
Vállalat A Mol lehet a nyertese a szerbiai céget sújtó amerikai szankciónak
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 11:35
Bevásárolná magát a szerbiai Naftna industrija Srbije (NIS) olajvállalatba, részvényeket véve az orosz Gazprom többségi tulajdonostól.
Vállalat Akkumulátorgyár: a Toyota kedveskedik Donald Trumpnak
Privátbankár.hu | 2025. november 13. 07:21
A Toyota Motor szerdán közölte, hogy megkezdte a termelést 13,9 milliárd dollár értékű észak-karolinai akkumulátorgyárában, miközben fokozza hibridgyártását, és megerősítette, hogy a következő öt évben 10 milliárd dollárt fektet be amerikai gyártókapacitásainak fejlesztésébe.
Vállalat Kevesebb bevétel mellett is profitot hozott a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 19:33
Itt a negyedéves gyorsjelentés.
Vállalat Felelős digitalizáció a Magyar Telekomnál
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 18:57
Bár az ESG kifejezés csak az elmúlt években épült be a köztudatba, a legnagyobb magyarországi vállalatok már több mint két évtizede készítenek fenntarthatósági jelentéseket környezeti, társadalmi és vállalatirányítási tevékenységeikről. Így van ez a Magyar Telekomnál is. A Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencián a cég ESG vezetője elmondta, hogy – bár a telekommunikációs szektor – nem tartozik a klasszikusan magas üvegházhatású gázokat kibocsátók közé, jelentős gazdasági szereplőként mégis érzik szerepüket, ezért is tesznek aktívan a klímavédelemért.
Vállalat Fenntartható IT – a laptopgyártók zöld stratégiái
PR | 2025. november 12. 09:50
Mindenre kiható digitális világunkban a technológia fejlődése már közel sem a csak a teljesítményről és innovációról szól. A felelősségvállalás legalább ilyen fontossá vált. A „fenntartható IT megoldás” már nemcsak egy üres, zöldre mosó jelszó, hanem a tudatos vállalatirányítás és fogyasztói döntéshozatal alapja kell, hogy legyen. Nézzük, mit értenek ez alatt a laptopmárkák!
Vállalat Nonstop védelmet kínál a Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 20:09
A Telekom Üzleti Net Nonstop csomagjai instant megoldásokkal biztosítják az üzletmenet folyamatosságát a vállalkozások számára, még szélsőséges körülmények között is.
Vállalat Megcsillant, de nem fénylett a Subaru csillagja az első fél évben
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:51
A Subaru Corporation japán autógyártó az egy évvel korábbinál kisebb profittal zárta pénzügyi évének első felét az 5,3 százalékos bevételnövekedés ellenére.
Vállalat Trump egymilliárd dolláros perrel fenyegeti a BBC-t
Privátbankár.hu | 2025. november 10. 17:29
A Fox News jelentése szerint az amerikai elnök 1 milliárd dollárra (332 milliárd forintra) perelte a BBC-t,  ha a hírszervezet péntekig nem tesz jóváteszi a hibáját.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG