4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az adatkezelési botrány miatt komoly változtatásokra kényszerült Zuckerberg cége, az eddig célzott hirdetésekre fókuszáló üzleti modell így már nem áll olyan szilárd lábakon. A vállalatnak most más lehetőségek után kell néznie a bevételek biztosítása érdekében, nem meglepő módon így újra előjött az előfizetés alapú közösségi média gondolata.

Komoly szemléletváltás érződik a Facebooknál, a vállalat az utóbbi hetekben piackutatásba kezdett, hogy kiderítse mekkora érdeklődés lenne egy reklámmentes, ugyanakkor előfizetés alapú verzióra a közösségi oldalból – írja a Bloomberg. Mark Zuckerberg cége már korábban is fontolgatott ehhez hasonló terveket, az nemrégiben kipattant adatkezelési-botrány azonban újjá élesztette a párbeszédet.

Az ügyhöz közel álló források szerint ezek nem kőbe vésett tervek, a Facebbok pedig nem kommentálta az ezzel kapcsolatos híreket. Ettől függetlenül köztudott, hogy a Facebook-vezér már régóta keresi az alternatívát – nem feltétlen az üzleti modell lecserélése a cél, a felhasználóknak azonban egyre terhesebb állandóan hirdetésekkel szembe találni magukat.

Győzött az igazság? Lehúzza a rolót a botrányos társaság

Beszünteti tevékenységét és csődeljárást kezdeményez a Cambridge Analytica. Tovább >>>

A vállalat tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét szinte kizárólag célzott eladásokból szerezte, a megváltozó adatbiztonsági szempontok azonban veszélybe sodorták ezt az üzleti modellt. A cég saját kutatásai szerint a felhasználók nem igazán fizetnének a szolgáltatásért: véleményük szerint ez csak a vállalat mohóságát mutatja, amivel eltávolodik eredeti ígéretétől, miszerint a Facebook ingyenes, és mindig az is marad.

Komoly változások a cégnél

Ahogy arról már korábban is írtunk, Mark Zuckerberg beszámolója alapján összesen mintegy 87 millió felhasználó adatait oszthatták meg a londoni székhelyű Cambridge Analyticával, amely a hírek szerint a profilok elemzésével próbált képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül. Zuckerberg szerint ráadásul több mint kétmilliárd Facebook-profilhoz férhettek hozzá illetéktelenül és a felhasználók tudta és engedélye nélkül más adathalász cégekkel együtt véve.

A vállalat ugyanakkor komoly változásokon ment keresztül az elmúlt időszakban, amelyek egy éve még elképzelhetetlenek voltak – az új modellben már hitelesített hírforrásokat részesítenek előnyben és komolyabb vizsgálat alá vetik a hirdetőket, főként a választási időszakokban. A cég dolgozói ugyanakkor egyre rázósabb kérdésekkel bombázzák a vezetőséget, egyesek szerint ugyanis egyáltalán nem kellene engedni politikai célú hirdetéseket.

A Facebook egyik ügyvezetője szerint ugyanakkor várhatóan továbbra is teret adnak ilyen hirdetéseknek, ez ugyanis a szólásszabadság része nem mellesleg pedig jelents bevételeket generál. A vezetőség tehát továbbra sem tett le a fizetős-Facebook gondolatáról, Zuckerberg legutóbbi nyilatkozatában pedig már utalt rá: mindig lesz egy ingyenes verziója a Facebooknak.

Tudtad? Akkor is követ a Facebook, ha nem regisztráltál

Egyre durvább a Facebook adatvédelmi botránya, az alapító elmondása szerint ugyanis már azon emberek adatait is követi az oldal, akik nem tagjai közvetlenül a rendszernek. A kongresszus azonnali változtatásokat követel, a Facebook szerint azonban mindez a mai internethasználat szerves része. Bár Zuckerberg szerint csak védelmi szempontok miatt gyűjtik az infókat, a gyakorlatban a cég ezzel a tudással lényegesen nagyobb közönséget is elérhet célzott reklámokkal. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Jól kezdte az évet a gazdaság egyik zászlóshajója
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:21
A Mol nagyobb nyereséggel zárta a 2025-ös év első negyedévét, mint a 2024-est.
Vállalat Nagyon megsínylette a kormány intézkedéseit a legnagyobb hazai bank
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 06:10
A közel 130 milliárd forintos különadó-terhek nélkül még szebb lett volna az OTP Bank első negyedéves eredménye, ami így viszont több mint 20 százalékkal lett kisebb az egy évvel korábbinál.
Vállalat A nehézségek ellenére jó évet remél a Bosch
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 16:59
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója 2024-ben 90,3 milliárd eurós árbevételt ért el, ami 1,4 százalékkal – árfolyamhatások nélkül 0,5 százalékkal – marad el a 2023. évitől. A világkereskedelem kiszámíthatatlansága közepette a vállalat az idén 1 és 3 százalék közötti árbevétel-növekedést céloz meg, az árbevétel-arányos üzemi eredmény pedig várhatóan jelentősen javulni fog 2024-hez képest.
Vállalat Utoléri a vámháború az egyik legnagyobb amerikai céget
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 08:46
Vámokat vethet ki a Boeing repülőgépekre az Európai Unió.
Vállalat Több hitelt helyezett ki és több vagyont kezelt az Erste, a profit mégis csökkent
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 12:58
Az Erste első negyedéve számokban.
Vállalat Cash flow válság a növekedési szakaszban – hogyan ne akadj el?
PR | 2025. május 7. 12:51
Sokan azt gondolják, hogy a pénzügyi nehézségek a stagnálással vagy visszaeséssel járnak együtt. Pedig a valóság az, hogy a vállalkozások jelentős része épp a növekedés szakaszában szembesül likviditási problémákkal. Amikor nő az értékesítés, bővül az ügyfélkör, és egyre több megrendelés érkezik. Az öröm mellett nő a nyomás is: nagyobb árukészlet, több munkatárs, fejlettebb logisztikai háttér – vagyis egyre nagyobb finanszírozási igény.
Vállalat Mindenkit meglepett az EA, a részvényesek pénztárcája is vastagodik
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 11:41
Erős negyedévet zárt az Electronic Arts, jól fogadták a legújabb játékokat, nyáron pedig újabb nagy dobásra készül a cég.
Vállalat Komoly gyomrost kaphat a Google
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:17
Meg kell válnia két fontos bevételi forrásától az óriáscégnek? A bíróság dönthet, de nem áll jól a Google szénája.
Vállalat A lakás-takarékpénztári konstrukciók biztonságosak, kiszámíthatóak, megbízhatóak
Natív tartalom | 2025. május 7. 09:48
Egy éve szerzett többségi tulajdonrészt az MBH Bank a Fundamenta-Lakáskassza Zrt.-ben. Jakabfalvy Dórával, a lakás-takarékpénztár üzleti divíziójának ügyvezetőjével beszélgettünk arról, milyen tapasztalatokkal gazdagodtak az azóta eltelt időszakban, milyen akcióval élhetnek az ügyfelek a közelmúltban piacra dobott Jövőépítő Lakásszámla nevű új termékük kapcsán, és kitértünk a társasházakat érintő, állagmegóvást célzó megtakarítás fontosságára is.
Vállalat 33-al több autó, 17 százalékkal több profit – a Ferrari hasított az első negyedévben
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 07:26
Minden mutatóban jól teljesített az olasz márka, az európai és amerikai eladások növekedése ellensúlyozta az ázsiai piac visszaesését.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG