4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az adatkezelési botrány miatt komoly változtatásokra kényszerült Zuckerberg cége, az eddig célzott hirdetésekre fókuszáló üzleti modell így már nem áll olyan szilárd lábakon. A vállalatnak most más lehetőségek után kell néznie a bevételek biztosítása érdekében, nem meglepő módon így újra előjött az előfizetés alapú közösségi média gondolata.

Komoly szemléletváltás érződik a Facebooknál, a vállalat az utóbbi hetekben piackutatásba kezdett, hogy kiderítse mekkora érdeklődés lenne egy reklámmentes, ugyanakkor előfizetés alapú verzióra a közösségi oldalból – írja a Bloomberg. Mark Zuckerberg cége már korábban is fontolgatott ehhez hasonló terveket, az nemrégiben kipattant adatkezelési-botrány azonban újjá élesztette a párbeszédet.

Az ügyhöz közel álló források szerint ezek nem kőbe vésett tervek, a Facebbok pedig nem kommentálta az ezzel kapcsolatos híreket. Ettől függetlenül köztudott, hogy a Facebook-vezér már régóta keresi az alternatívát – nem feltétlen az üzleti modell lecserélése a cél, a felhasználóknak azonban egyre terhesebb állandóan hirdetésekkel szembe találni magukat.

Győzött az igazság? Lehúzza a rolót a botrányos társaság

Beszünteti tevékenységét és csődeljárást kezdeményez a Cambridge Analytica. Tovább >>>

A vállalat tavalyi 41 milliárd dolláros bevételét szinte kizárólag célzott eladásokból szerezte, a megváltozó adatbiztonsági szempontok azonban veszélybe sodorták ezt az üzleti modellt. A cég saját kutatásai szerint a felhasználók nem igazán fizetnének a szolgáltatásért: véleményük szerint ez csak a vállalat mohóságát mutatja, amivel eltávolodik eredeti ígéretétől, miszerint a Facebook ingyenes, és mindig az is marad.

Komoly változások a cégnél

Ahogy arról már korábban is írtunk, Mark Zuckerberg beszámolója alapján összesen mintegy 87 millió felhasználó adatait oszthatták meg a londoni székhelyű Cambridge Analyticával, amely a hírek szerint a profilok elemzésével próbált képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szabott üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül. Zuckerberg szerint ráadásul több mint kétmilliárd Facebook-profilhoz férhettek hozzá illetéktelenül és a felhasználók tudta és engedélye nélkül más adathalász cégekkel együtt véve.

A vállalat ugyanakkor komoly változásokon ment keresztül az elmúlt időszakban, amelyek egy éve még elképzelhetetlenek voltak – az új modellben már hitelesített hírforrásokat részesítenek előnyben és komolyabb vizsgálat alá vetik a hirdetőket, főként a választási időszakokban. A cég dolgozói ugyanakkor egyre rázósabb kérdésekkel bombázzák a vezetőséget, egyesek szerint ugyanis egyáltalán nem kellene engedni politikai célú hirdetéseket.

A Facebook egyik ügyvezetője szerint ugyanakkor várhatóan továbbra is teret adnak ilyen hirdetéseknek, ez ugyanis a szólásszabadság része nem mellesleg pedig jelents bevételeket generál. A vezetőség tehát továbbra sem tett le a fizetős-Facebook gondolatáról, Zuckerberg legutóbbi nyilatkozatában pedig már utalt rá: mindig lesz egy ingyenes verziója a Facebooknak.

Tudtad? Akkor is követ a Facebook, ha nem regisztráltál

Egyre durvább a Facebook adatvédelmi botránya, az alapító elmondása szerint ugyanis már azon emberek adatait is követi az oldal, akik nem tagjai közvetlenül a rendszernek. A kongresszus azonnali változtatásokat követel, a Facebook szerint azonban mindez a mai internethasználat szerves része. Bár Zuckerberg szerint csak védelmi szempontok miatt gyűjtik az infókat, a gyakorlatban a cég ezzel a tudással lényegesen nagyobb közönséget is elérhet célzott reklámokkal. További részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Telekom-ügyfél? Fontos bejelentést tett a szolgáltatója
Privátbankár.hu | 2024. április 17. 11:18
Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott fenntarthatósági stratégiájának (2021-2030) harmadik évéről számolt be a Magyar Telekom Fenntarthatósági Jelentésében, amelyet az Éves Jelentéssel egy napon, április 16-án publikált. 
Vállalat Profitboom, forgalomcsökkenéssel: erre volt képes az Ericsson
Privátbankár.hu | 2024. április 16. 12:55
Az Ericsson AB svéd távközlési berendezésgyártó negyedéves nyeresége növekedéséről, ugyanakkor bevételének csökkenéséről jelentett kedden.
Vállalat A Tesla-vezér minden tizedik dolgozót kirúgja
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 15:12
Egy vállalati belső levél is kiszivárgott, amelyben Musk lényegében elbúcsúzott az érintettektől.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple
Privátbankár.hu | 2024. április 15. 11:32
Legnagyobb riválisa vitte be az ütést.
Vállalat Emelt osztalékot fizet a Waberer’s
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:34
Egy rekord év után.
Vállalat Horvát céggel kötött üzletet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 12. 17:12
A Janaf kőolajvezeték-üzemeltető 2,2 millió tonna kőolajat szállít 2024 végéig.
Vállalat Nagyon jól megy a Duna House-nak idén eddig
Privátbankár.hu | 2024. április 9. 09:04
Közel 4 milliárd forintot zsebeltek be csak jutalékokból, de minden szegmens jól teljesített az első negyedévben.
Vállalat Az Appeninn elkezdett kaszálni ingatlanjain
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:51
Tavaly 142 százalékkal 19,5 millió euróra növelte ingatlan-bérbeadási bevételeit az Appeninn-csoport, adózott eredménye 22,8 millió euróra emelkedett.
Vállalat Az Autowallis megújítja vezetését - kik a jelöltek?
Privátbankár.hu | 2024. április 5. 11:10
Az AutoWallis új igzagatósági és felügyelő bizottsági tagokat választ április 26-ai rendes közgyűlésén, és nem tervez osztalékot fizetni.
Vállalat Óvatos a Vertikal Group, nem költi el a profitot
Privátbankár.hu | 2024. április 3. 16:51
A Vertikal Group Nyrt. a tavalyi 765 millió forint adózott eredményét az eredménytartalékba helyezné a további növekedés finanszírozására az igazgatóság - közölte a környezetgazdálkodással foglalkozó társaság szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG