2p
Rendesen kipottyant a pixisből a Coca-Cola a legmenőbb márkák közt, a Google viszont hasít.
(Kép forrása: MTI Fotó, Illyés Tibor)

A Brand Finance legfrissebb riportja szerint az Apple ma már nem a világ legértékesebb márkája, értékének majd harmadát vesztette el egyetlen év alatt. Az új iPhone-ok aksiproblémái mellett a vállalat egyre inkább távolodik Steve Jobs életművétől és filozófiájától, ma az Apple már nehezen tudja elhitetni magáról, hogy ő a mindent felborító innovátor a piacon – írja a Forbes.

Hat év után újra az első helyen végzett a Google, ami azok után pláne szép teljesítmény, hogy a céget ma már nem is így hívják (technikailag ma már Alphabet az ernyőcég neve). A Google az elmúlt években nagyjából azonos mértékben tudta növelni márkájának értékét, miközben az Apple kilőtt, de mint láttuk, magasról lehet csak igazán nagyot esni.

De hol van a Coca-Cola?

A szénsavas, cukrozott üdítőital szinonímája volt 100 évig, és 2007-ig a legértékesebb márkának számított a világon. Az elhízás ma már komoly társadalmi probléma, érinti a gyerekeket is, az egészséges életmód és ezzel együtt az egészségesebb táplálkozás egyre divatosabb lett, egyre trendibb, sőt – ma már a a fiatalkorúak védelme érdekében a jogszabályalkotók is felismerték számos országban, hogy a kérdést törvényi úton is rendezni kell (menzarendeletek, extraadók).

Ugyan a Coca-Cola is lépett erre, új márkákat hozott létre (Coke Zero vagy Coke Diet és Life), de ez sem állította meg a lejtmenetet. A márka a Brand Finance-nál tavaly a 16. volt, idén már csak a 27. lett. A csúcson 43,1 milliárdot ért a márka, ma már 31,9 milliárdot, tavaly óta 7 százalékot esett. A cég veszte épp a nagyon erős márka volt: a fogyasztók fejében a Coca-Cola sehogy sem kapcsolódik össze az egészséges életmóddal.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Elbocsátásokra készül egy autógyár, világszerte küldenek el embereket
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 17:12
Önkéntes létszámleépítést tervez a Nissan.
Vállalat Baj van a légzsákokkal – újabb autókat hívnak vissza
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 11:10
Sürgősen javítani kell.
Vállalat Furcsa mintát mutatnak a Mazda eladásának változásai
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 16:15
A Mazda Motor Corporation pénteki közleménye szerint az idén január-májusban értékesített járműveinek száma éves szinten 4,3 százalékkal 533 402-re emelkedett.
Vállalat A BYD újabb gyárépítést indít, kormányzati segítséggel
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 15:50
A kínai elektromos autógyártó 32 milliárd forintért épít buszgyártó üzemet Komáromban, jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken.
Vállalat Dobott egy hátast a Nike nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 14:33
Az amerikai sportszergyártó nyeresége 86 százalékkal zuhant a negyedik pénzügyi negyedévében az eladások csökkenése és a költséges vállalati szerkezetátalakítás hatására.
Vállalat Nagy siker a kínai mobiltelefongyártó második ajtómodellje
Privátbankár.hu | 2025. június 27. 13:20
Xiaomi új SUV-jára leadott hatalmas megrendelések fokozzák a Teslával szembeni kihívásokat.
Vállalat Nagy bejelentést tett a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 14:41
A Magyar Telekom 2025. június 26-án rendkívüli közgyűlést tartott, amelyen döntés született a Társaság passzív mobil infrastruktúra portfoliójának egy kizárólagos tulajdonú leányvállalatba történő szétválasztásáról.
Vállalat Lepacsizott a Mol és az MVM – befutott egy méretes olajszállítmány
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:59
Megérkezett a horvát kikötőbe.
Vállalat Óriási üzlet közeleg az olajiparban?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 09:14
80 milliárd dolláros biznisz lehet.
Vállalat Az Uber boszorkányos módszerrel jutott hatalmas profithoz?
Privátbankár.hu | 2025. június 25. 17:31
Amerikai tudósok szerint egy algoritmus szisztematikusan megemelte a viteldíjakat a sofőrök és az utasok kárára. Korábban brit kutatók is erre jutottak. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG