Kép forrása: MÁV Zrt. |
Uniós források felhasználásával, több százmilliárd forintból újulnak meg, a MÁV szabványait is figyelembe véve az állami kezelésbe kerülő, városhatáron átlépő HÉV-pályák, amelyeket új szakaszok építésével össze is kötnek az állami vasúttársaság elővárosi vonalaival – értesült a Magyar Idők.
Ez az egyetlen megoldás?
A lap idézi Tarlós István tavaly októberi kijelentését, miszerint az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók, összességében 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mintegy 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a járműpark - a csepelivel együtt - teljes megújításához szükséges összeget, azonban ennyi pénz uniós forrás híján nem igazán teremthető elő.
Mindeközben az elmúlt két évben a magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cégek is aktívan készültek a HÉV fejlesztésére, a magyarországi piacra a Stadler kész HÉV-járművek szállítására is, e célra a Flirt könnyített változata a legalkalmasabb.