Újrabrandeli magát a Facebook, jövő héten nevet vált az anyavállalat, írja a helyzetre rálátó forrásokra hivatkozva a Verge. A techlap úgy értesült, a névváltásról a vállalat október 28-i Connect konferenciáján beszél hosszasabban Mark Zuckerberg, de magát a váltást már korábban is bejelenthetik.
A Facebook azt válaszolta, hogy "pletykát vagy spekulációt nem kívánnak kommentálni."
Az újrabrandeléssel a lap szerint a Facebook az utóbbi időben egyre sokasodó, a céghez kapcsolódó botrányoktól próbálná meg eltávolítani magát. Az új koncepcióban az új néven futó anyavállalat magát a Facebook-oldalt a többi, általa birtokolt felületéhez hasonlóan, mint az Instagram vagy a WhatsApp, egyszerű közösségi alkalmazásként pozicionálná.
Az újrabrandeléssel a Verge szerint a Facebook azt is jelezni kívánja, hogy most már elsősorban a metaverzum kiépítésére koncentrál. Erről a koncepcióról Zuckerberg júliusban beszélt először. Lényegében arról van szó, hogy kreálnának egy virtuális valóságot, melybe VR-szemüvegekkel lehetne belépni, és AR-eszközöket használva lehetne benne mindenféle dolgokat csinálni. Vagyis Zuckerberg a saját, szimulált valóságába terelné a világ munkavégzését és még ki tudja, mit.
A cég kedden jelentette be, hogy a következő öt évben 10 ezer embert vesz fel az Európai Unióban, hogy dolgozzanak a metaverzum felépítésén.
(Verge)