Az italgyártó adózott eredménye 5,9 százalékkal, 1190 millió forintra esett az idei üzleti év első felében, némileg még mindig a terven felül.
A Zwack Unicum bruttó árbevétele a cég üzleti évének szeptember végén lezárt első felében az előző év azonos időszakához mérten 5,9 százalékkal 18 234 millió forintra nőtt – közölte a tőzsdei vállalat kedd délelőtt — írja a Világgazdaság.
A bruttó árbevétel idén már tartalmazza a január 1-jén bevezetett kötelező visszaváltási rendszer díjbevételét is, mely az első fél évben 165 millió forint volt. A nettó értékesítés – jövedéki adó, valamint kötelező visszaváltás nélküli árbevétel – 8,6 százalékkal, 11 289 millió forintra bővült.
A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 5,3 százalékkal haladta meg a bázist, a prémium kategórián belül leginkább az Unicum (12,8 százalék), és a Kalumba (37,1 százalék) árbevétele nőtt. Az export 15,1 százalékkal, 1205 millió forintra gyarapodott.
A növekvő árbevétel dacára az anyagjellegű ráfordítások 4,4 százalékkal csökkentek, és így a bruttó fedezeti hányad 4,6 százalékponttal, 65,3 százalékra javult. Ez mögött egyrészt az alapanyag beszerzési árak mérséklődése, másrészt a termékösszetétel kedvező alakulása áll. Eközben a személyi jellegű ráfordítások 9,2 százalékkal emelkedtek, mivel az üzleti év elején az italgyártó átlagosan 12 százalékos bérfejlesztést hajtott végre.
A működési eredmény 1461 millió forint lett, mely 1,7 százalékkal alacsonyabb az előző évinél. Ezt a működési ráfordítások, főként a marketing költségek meglódulása okozta.