A Zwack Unicum Nyrt. bruttó árbevétele 36.938 millió forint volt, ez 1.574 millió forinttal (4,5 százalék) haladja meg az előző üzleti év árbevételét. A nettó értékesítés (jövedéki- és népegészségügyi termékadó nélküli árbevétel) 22.496 millió forint, mely 6 százalékkal (1.281 millió forinttal) magasabb a bázisidőszakinál - közölte lapunkkal a vállalat.
A működési eredmény 402 millió forinttal (10,4 százalékkal) alacsonyabb az előző évinél. A cég 2.906 millió forint adózott eredményt ért el, mely 542 millió forinttal (15,7 százalékkal) alacsonyabb a bázisnál. A Közgyűlés elfogadta az igazgatóság javaslatát, így a cég 2 849 millió forint osztalékot fizet, mely a névértékre vetítve 140 százalékos osztalékszintet jelent (1 400 forint/részvény).
A hazai prémium szeszesital-fogyasztás, amelyet a pandémia a 2020-as évben jelentősen visszavetett, az elmúlt néhány évben bővült Magyarországon. Az ezután tapasztalt fellendülést követően a fogyasztás számottevően csökkent, amelyet a magas infláció és az ebből következő reálbér csökkenése váltott ki. Ám a gyors dezinfláció hatására az utóbbi félévben a fogyasztás visszaesés ütemének mérséklődését tapasztaljuk - tudatta a társaság.
A belföldi forgalomhanyatlás nagyrészt a magas infláció okozta jelentős fogyasztásvisszaesés következménye, ez a vállalat eredményességét is érzékelhetően befolyásolja - ismerte el a cég. Bár az árbevétel 7 százalék felett emelkedett, a volumen 1 százalékkal esett vissza. Az előző negyedéves beszámolóban közzétett 2,5 százalékos volumenvisszaesés mérséklődése annak köszönhető, hogy az üzleti év utolsó negyedévében az értékesített mennyiség 9 százalékot meghaladó mértékben nőtt. A növekedést leginkább az magyarázza, hogy ebben az üzleti évben a teljes húsvéti szezon márciusra esett - érvelt a vállalat.
Az év egészét tekintve a visszaesés nagyobb részt továbbra is a nagykereskedelmi csatornában jelentkezik. A kiskereskedelmi csatorna kicsivel haladta meg a bázisszintet. Ebben jelentős szerepe van annak, hogy 2023 második félévétől a kiskereskedelem egyre agresszívebb árháborút folytatott a fogyasztók megnyeréséért vívott küzdelemben, mely több erős márkájuk forgalmát pozitívan befolyásolta.
A személyi jellegű ráfordítások 461 millió forinttal (12,5 százalékkal) emelkedtek. Az üzleti év elején a cég átlagosan 15,4 százalékos bérfejlesztést hajtott végre.