Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
5p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A vállalkozások egyik legfontosabb feladata a költségek ésszerű kezelése. A felesleges kiadások visszaszorítása nemcsak a nyereséget növeli, hanem a vállalat hosszú távú fenntarthatóságát is biztosítja. Fontos azonban, hogy a költségcsökkentés ne menjen a minőség vagy a hatékonyság rovására. Az alábbi négy módszer segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy megfelelően optimalizálják a kiadásaikat és kellőképpen erősítsék pénzügyi stabilitásukat.

1. Automatizált és digitalizált folyamatok

A technológia fejlődése lehetőséget biztosít arra, hogy egyre több vállalati folyamatot automatizáljunk. Így nem csak az adminisztrációs terheket csökkenthetjük, hanem a munkaerő költségeket is. Az olyan megoldások, mint az online számlázási rendszerek, a digitális szerződéskezelés vagy a felhőalapú dokumentumtárolás jelentősen gyorsabbá és  költséghatékonyabbá teszik a működést.

Ráadásul, az automatizált rendszerek csökkentik az emberi hibák lehetőségét is, amivel időt takarítanak meg a munkavállalóknak. Ezáltal több idő és figyelem jut az értékesebb feladatokra. Azzal mindenki tisztában van, hogy egy vállalat számára az egyik legnagyobb kiadást a bérköltség jelenti. Ugyanakkor jelentős megtakarítást érhetünk el, ha az ismétlődő, manuális feladatokat digitális eszközökkel végezzük.

Például bevezethetünk egy chatbot az ügyfélszolgálati feladatok egy részének elvégzéséhez, míg a raktározást és a rendeléskezelést rábízhatjuk egy automatizált készletkezelő rendszerre. Azok a cégek, amelyek hatékonyan aknázzák ki a digitalizáció előnyeit, és ezáltal csökkentik a működési költségeket, hosszú távon versenyelőnyre tehetnek szert.

2. Optimalizált energiafelhasználás

Az energiahatékonyság nemcsak környezetvédelmi szempontból fontos, de komoly megtakarítást is eredményezhet a vállalkozások számára. Az irodák és üzemi létesítmények energiafogyasztásának csökkentése érdekében érdemes energiatakarékos világítást, például LED-lámpákat használni. A fűtéshez olyan intelligens fűtési-hűtési rendszereket alkalmazzunk, amelyek automatikusan szabályozzák a hőmérsékletet az aktuális szükségleteknek megfelelően.

Emellett érdemes figyelni az energiafelhasználási szokásokra is. Egyes irodákban például az eszközök egész éjjel bekapcsolva maradnak, ami felesleges áramfogyasztáshoz vezet. Az olyan egyszerű intézkedések, mint a kikapcsolható elosztók használata vagy az energiatakarékos mód beállítása a számítógépeken, már önmagukban is jelentős megtakarítást hozhatnak.

A nagyobb vállalatok számára pedig érdemes lehet megfontolni megújuló energiaforrások használatát. Ahogy a legtöbb háztartásnak, úgy a napelem cégeknek is hatalmas előrelépést jelenthet. A napelemes rendszerek telepítésével egy cég képes önmaga gondoskodni a működéshez szükséges energiáról.

Noha a kezdeti beruházások nem olcsók, hosszú távon jelentős megtakarításra számíthatunk. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a rendszer telepítése szakszerűen történjen. A munkát érdemes rábízni egy olyan profi napelemes cégre, mint amilyen az EnergOptimo Kft. is, akik a tervezéstől kezdve a napelemek üzembe helyezéséig mindent megcsinálnak.

3. Jobb együttműködési feltételek a beszállítókkal

A vállalkozások egyik legnagyobb kiadási tétele a beszállítókkal és szolgáltatókkal kötött szerződésekből adódik. A rendszeres felülvizsgálat és a tárgyalások újranyitása jelentős megtakarításokat eredményezhet.

Gyakran előfordul, hogy a cégek éveken át ugyanattól a beszállítótól vásárolnak, anélkül hogy újraértékelnék az árakat és a feltételeket. Egy piackutatás vagy versenyeztetés során azonban kiderülhet, hogy más szolgáltatók kedvezőbb ajánlatokat kínálnak, vagy akár a meglévő partner is hajlandó jobb feltételeket biztosítani egy hosszabb távú együttműködésért cserébe.

Érdemes a beszállítói szerződések átnézése mellett a szolgáltatások árazását is megvizsgálni. Például az internet- és telefonelőfizetések, a banki költségek vagy az irodabérlet díjai is csökkenthetők a megfelelő tárgyalási stratégiával.

A közös beszerzés vagy a mennyiség alapú kedvezmények is jó módszerek lehetnek a költségek csökkentésére. Ha egy vállalat jó kapcsolatot ápol a beszállítóival, sokkal könnyebb rugalmas fizetési feltételeket és kedvezményes árakat kialkudni.

4. Távmunka az irodai költségek csökkentésére

Az elmúlt években, különösen is a világjárványok miatt a távmunka egyre népszerűbbé vált, és sok cég felismerte ennek anyagi előnyeit. Ennyi idő alatt egyértelművé vált, hogy a home-office jelentős megtakarítást jelent egy iroda fenntartási költségeiben. Azok a vállalatok, amelyek részben vagy teljesen átálltak az otthoni munkavégzésre, kevesebbet költenek irodabérletre, rezsire és egyéb irodai felszerelésekre.

Nem minden munkakör esetében lehetséges a teljes távmunkára való átállás, de a hibrid munkavégzés is jelentős előnyöket hoz. Ha például a munkavállalók hetente csak két-három napot töltenek az irodában, kisebb helyiség is elegendő lehet, vagy akár egy megosztott irodatér, úgynevezett coworking használata is szóba jöhet. Emellett a munkavállalók számára is vonzó lehetőséget jelenthet a rugalmas munkavégzés, ami növeli a munkahelyi elégedettséget és csökkenti a fluktuációt.

A távmunka hatékonyságát különböző digitális eszközökkel lehet támogatni, például videókonferencia-platformokkal, projektmenedzsment-szoftverekkel és online kommunikációs eszközökkel. Azok a vállalatok, amelyek sikeresen alkalmazzák a távmunka nyújtotta előnyöket, nemcsak a költségeiket csökkenthetik, hanem további versenyelőnyt is szerezhetnek a rugalmasabb munkakörnyezet révén.

A költségek csökkentése tehát nem feltétlenül jelent megszorításokat vagy minőségbeli kompromisszumokat. Sőt! Azok a vállalkozások, amelyek tudatosan kezelik pénzügyeiket és folyamatosan keresik a hatékonyabb működés lehetőségeit, hosszú távon fenntarthatóbb és versenyképesebb működést érnek el.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG