A mágnesvasút kerék, és így súrlódás nélkül mozog, tulajdonképpen lebeg nagyon kevéssel a pálya fölött, és a mágneses vonzás-taszítás elve működteti. Mivel nincs súrlódás, sokkal könnyebb nagy sebességet elérni és fenntartani, lényegében csak a levegő ellenállása jelent határt. A súrlódás hiánya miatt az utasok szinte nem is érzik a jármű mozgását, olyan, mint egy repülőn, persze amikor nincs turbulencia.
A sanghaji vonat mindössze 30 kilométert tesz meg, de azt 8 perc alatt. Ha később egy hosszabb pályán fog üzemelni ilyen vonat, ott a 30 kilométerhez alig több mint négy perc kell majd üzemi sebességnél, de ezen a rövid távon mire a vonat felgyorsul, már kezdhet is fékezni.
A korábbi leggyorsabb személyszállító vonat a francia TGV volt, kísérletben 577 km/órára gyorsult, de az utasforgalomban 320 km/óra a csúcssebesség, igaz, az átlagsebesség általában 350 fölött van, így igen hatékony a jármű.