2p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hajlamosak vagyunk csak a csillogást, a sikert és a fényűzést látni a divatvilágból, pedig ott is a számok diktálnak. Kicsit hangolódva az őszi szezonra, összegyűjtöttünk néhány kevésbé ismert tény a divatszakmáról.

Nem vicc: 2,5 billiárd dolláros forgalom egy évben

Óriási üzlet a divat, és egyre csak nő: a következő 10 évben akár meg is duplázódhat a növekedés, 5 billiárdot termelve évente. - áll a Világgazdasági Fórum összeállításában.

Óriási embertömeget alkalmaznak

Világszerte 60 millió ember dolgozik a divat valamely ágában: csak az Egyesült Államokban 4 millióan, ami több, mint ahányan az autó- vagy a videójátékiparban keresik a megélhetésük.

Országokat dönthet romokba

Haiti exportjának 88 százaléka ruha, ez az egyetlen termékük, amire támaszkodhatnak a külkereskedelemben szinte. Ugyanígy Banglades (79 százalék), Kambodzsa (59 százalék), Lesotho (52 százalék) és Srí Lanka (43 százalék) is ezzel kereskedik leginkább.

Alig van női vezető

A nyilvánosan működő vállalatok vezetésében mindössze csak 25 százalék a nő, az 50 legnagyobb márkából pedig csak 7-et irányítanak. Ezzel szemben világszinten 68 százalék a női munkaerő az iparágban - Bangladesben például az alkalmazottak 90 százaléka az - és a vásárlók 85 százalékát is ők adják.

Egy átlagos amerikai 32 kiló ruhát dob ki egy évben

Ahhoz képest, hogy mekkora erőfeszítésre van szükség egy ruha előállításához, nagyon hálátlanul bánunk velük. Óriási földeken etetik az állatokat, termelik a pamutot, és a világ különböző pontjáról szállítják a nyersanyagokat, a megalkotáshoz pedig még rengeteg víz is kell. Ehhez viszonyítva az Egyesült Államokban drámaian sok, 70 kilónyi ruhát hajít ki egy ember évente.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG