4p
Habár az előző hónaphoz képest csökkentek az árak, drágábban vásárolhatunk be most, mint tavaly augusztusban. Elárasztotta az olcsó sajt a magyar hipermarketeket, az Auchan pedig keblére öleli a fesztiválozókat. A kenyér nem csak az országban, hanem az egyik hipermarketben is A hónap sztárja - itt a friss augusztusi Árkosár-felmérés!

 

 

Augusztus 6-án újra nyakunkba vettük három hipermarket-lánc egy-egy áruházát, hogy megnézzük: hogyan alakult 30 termékből álló minta-kosarunk ára. 8 éve csináljuk a felmérést, így nem lepődünk meg azon, ha félmeztelen fiatalok lepik el egy áruház parkolóját - sőt, ilyenkor direkt az óbudai egységét választjuk az Auchannak, hogy felmérjük a hangulatot. Jelentjük, a hangulat a Sziget környékén kiváló, az aquincumi áruházbán számos extra szolgáltatás és kibővített szeszesital-részleg segíti a szigetelők életét - a végeredmény szempontjából ennek persze nincs sok jelentősége. Összefoglalva: olcsóbban vásárolhatunk be, mint egy hónapja, de drágábban, mint egy évvel ezelőtt.

Olcsóbb, mint egy hónapja, drágább, mint tavaly

A három vizsgált áruházlánc közül az Auchan és a Tesco mérsékelte árait: az előző hónaphoz képest 5-6, tavalyhoz képest fél-egy százalékos mértékben. Az Interspar egy kicsivel drágább lett, mint egy hónapja, a tavalyi alacsony bázishoz képest pedig nagyobbat mozdultak felfelé az árak. Az Auchanban éppen 17 ezer forint alá kerültek az árak, az Intersparban pár forinttal 19 ezer fölé - a három áruházban a nagybevásárlás átlagára pedig épphogy 18 ezer forint alatt alakult.

 

 

Az előző hónaphoz képest 627 forinttal kevesebbet kellett a kasszáknál hagynunk, ez 3,4 százalékos csökkenést jelent. Éves összehasonlításban vizont 733 forinttal drágább lett a nagybevásárlás, éves Árindexünk így +4,3 százalék lett.

 

 

Ez nem számít kiugró áremelkedésnek: az elmúlt 5 évben egyszer mértünk éves árcsökkenést augusztusban, a többi évben 1-7 százalékos emelkedést hozott ez a hónap.

 

 

A legjobban persze akkor járnánk, ha minden ott vennénk meg, ahol azt a legolcsóbban adják, de ez tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna. Így persze csak 16 305 forintot kellene fizetnünk a végén.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Megvizsgáltuk, milyen termékek ára változott nagyobb, 10 százalékot meghaladó mértékben.

2009-es áron a trappista!

Ahogy azt már előre beharangoztuk: bevált a magyar termelők félelme. Az orosz embargó miatt Európában ragadt sajt a mélybe lökte az árakat Magyarországon: olyan áron kínálják a trappistát a három hipermarketben, amilyet 6 éve nem láttunk. Részletek >>

Egy hónap alatt több termék lett olcsóbb, mint amennyi drágult. Az árcsökkenést az alma vezeti közel 25 százalékkal. Hasonló mértékben csökkent a krumpli, a száraztészta és a sajt ára is (lásd keretes írásunkat). Legalább 10 százalékot esett még a kenyér, a csokoládé, a májas, egyes felvágottak ára is. Tejet és rizst viszont 30 százalékkal több pénzért találtunk, de 16 százalékkal drágult a tojás is júliushoz képest.

Tavaly augusztushoz képest a sajt ára esett nagyot, 40 százalékot, ezenkívül a csemegepultban találtunk még egy év alatt 101 százalékot meghaladó árcsökkenést. 45 százalékkal drágább lett viszont az alma, 38 százalékkal egyes tömény szeszesitalok, 30 százalékkal a tojás. 10-20 százalékkal drágább lett a gyümölcslé, az olaj és a margarin is 1 év alatt.

Havi legolcsóbbak

Augusztus 20. az Új Kenyér ünnepe - a legolcsóbb a hó elején a 99 forintos kilós Auchan kenyér volt. A Tescóban 159 forint volt egy kiló fehér kenyér - a címke szerint épp a Hónap sztárja, ami végülis augusztusban igaz. A Spar félbarna kenyere 179 forintba került.

A hőség nem tágít, folyadékpótlásra ilyenkor az ásványvíz a legjobb - az Auchanban 49 forintért árulják a 2 literes Zoét. A Tesco és az Interspar sajátmárkás kétliterese egyaránt 59 forintba került ottjártunkkor .

Szezonja van az őszibaracknak: az Auchanban a sárga és fehér húsú is 198 forint kilónként, az Intersparban 229-ért találtunk őszibarackot, a Tescóban pedig 379-ért.

+ 1 tipp: figyeld az árakat!

A végére pedig egy tanulság: legyünk tudatos vásárlók, mindig nézzük meg a kiírt árakat - most is talltunk olyat, hogy ugyanazt a lisztet kétféle áron is kínálta egy áruház. Ilyenkor figyeljünk arra, mi kerül fizetésnél a blokkra, és nyugodtan reklamáljunk, ha a magasabb ár - a jogszabály értelmében mindig a legalacsonyabb kiírt ár az érvényes.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG