2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar gyártók joggal féltek az orosz embargó miatt Európában ragadt sajttól: olyan áron kínálják a trappistát a hipermarketek, amit utoljára 6 éve láttunk. 900 forint alatt eddig legfeljebb pizzafeltétnek csúfolt sajtutánzatot kaptunk, most sajátmárkás trappistát kínálnak a hiperek. Mi lesz veletek, magyar termelők?
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt (Illusztráció)

Az oroszoknak szánt sajtot esszük?

Mélykuti Tibor, a Tej Terméktanács elnöke július közepén egy interjúban beszélt arról: a magyar gazdák nem exportálnak sok tejterméket Oroszországba akkor sem, amikor épp nincs embargó. A baj sokkal inkább az, hogy az oroszoknak szánt lengyel, holland, német sajtok bennragadnak az unió piacán, ami komoly nyomást, dömpingárat okoz.

Az árakat folyamatosan leszorítja a kínálati piac, ennek hatásaként Magyarországra alig 700 forintos áron exportálják a sajtot a holland, német és dán feldolgozók, holott ez az árszint még az alapanyagköltségeket sem fedezi - mondta az elnök.

Tényleg meghökkentő ár

Részlet az Interspar akciós katalógusából.

A Privátbankár.hu augusztusi Árkosár-felmérésekor külön megvizsgáltuk a sajtpultokat a hipermarketekben. Amit találtunk, az egyrészt meghökkentő, másrészt az utolsó szóig alátámasztja az elnök szavait.

Miközben ugyanis az elmúlt hónapokban már az 1000 forint körüli kilónkénti ár is igen kedvezőnek számított, augusztus elején mindhárom (!) vizsgált áruházlánc 900 forint alatt kínálta sajtját. A Tesco 878, az Auchan és az Interspar 879 forintért árulja a legolcsóbb trappistát - ilyen áron az elmúlt egy évben legfeljebb pizzafeltétnek nevezett, növényi összetevőket is tartalmazó kamu-sajtokat lehetett találni a hűtőpultokban.

A boltban és az interneten is ugyanannyi: kép a Tesco online boltjából

6 éve nem láttunk ilyet

Utoljára 2009 őszén, tehát közel 6 éve volt 900 forint alatt a hipermarketek legolcsóbb trappistájának átlagára a Privátbankár Árkosár adatai szerint.

A legfrissebb Árkosár-felmérés  eredményeiről része augusztus 10-én, hétfőn jelenik meg.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG