- Arculat
A 21. században rengeteg múlik egy cég arculatának vizuális megtervezésén. A grafikailag jól kialakított látványelemekkel (logo, honlap stb.) a cég beazonosítható, megjegyezhető lesz, bevésődik a vásárló tudatába. Ha például induló webshopunk van, az üzleti terv és a logisztika mellett nagyon lényeges, hogy a hatékony marketingről és az arculatról is gondoljunk valamit. A cégünk arculatára szabott papírdobozokkal elérhetjük, hogy a vásárlóink már a csomag átvétele során ráismerjenek a honlapunkon látható logóra, látványelemekre akár öntudatlanul is. Ahhoz, hogy a csomag átvétele jó érzésként maradjon meg a vásárlóban, persze az is fontos, hogy kiváló legyen a termékünk és megfelelő céggel intézzük a logisztikai folyamatokat!
- A 2 in 1 hatékonysága
A termék csomagolását nem úszhatjuk meg. Rengeteg múlik a csomagolástechnikán, hiszen a szállítás során csak a megfelelő doboz, kitöltő anyag vagy buborékfólia felhasználásával érhet biztonságosan célba a termékünk. És ha már egyszer úgyis csomagolunk, miért ne használnánk ki a felületet a saját cégünk reklámozására? Alkalmazzuk a kettő az egyben elvét! Fontos, hogy olyan céggel készíttessük el a papírdobozokat, amelyik a minőségi alapanyagok, sztenderdek mellett kellő technikai felkészültséggel és esztétikai érzékkel képes kivitelezni az egyedileg tervezett, reklámfelületként is funkcionáló dobozokat.
- Költséghatékonyság
Ha már megvan a dobozunk, ami reklámfelületként is működik, van még néhány jó hírünk: elég a doboz szállítási költségeiről gondoskodnunk, de nem kell külön költenünk a reklámfelületért, a szállításért, vagy reklámanyagok kihelyezéséért. Úgy juttatjuk el a háztartásokba a reklámunkat, hogy lényegében nem költünk rá. Természetesen ehhez az is szükséges, hogy ne csak a marketing stratégiánk, de a termékünk is kiváló legyen. Így a vásárló örömmel használja a terméket, és jó szívvel ajánlja másoknak is a cégünket. És a szájhagyomány útján terjedő jó hírnél nincs is fontosabb reklámfelület!
- Kiváltja a szórólap szerepét
Egy ügyesen megtervezett csomagolással mentesülhetünk a szórólap vagy egyéb reklámanyag előállítása alól, így nem juttatunk be újabb és újabb hulladékot a háztartásokba. Természetesen a dobozba helyezett szórólapozást is lehet személyre szabott és környezetkímélő módon intézni. Ha például kézműves (vagy arra hajazó) terméket forgalmazunk, csodákra képes egy-egy személyre szóló, akár kézzel írt kis üzenet, amiben megköszönjük a vásárlónak, hogy minket választott. Lehet, hogy tenyérbemászó gesztusnak tűnik, de kiválóan működik főleg frissen induló vállalkozások esetében. A vásárló emlékezni fog ránk, amikor következőleg kell rendelnie! Főleg, ha a szép kis dobozunk ott figyel a logónkkal a szekrénye tetején.
- Esztétikus
Egy online cégnek is fontos a fizikai jelenlét. Egy-egy webshopnak gyakran nincs saját raktára, üzlete, és az általuk gyártott vagy forgalmazott termék az egyetlen kézzelfogható élmény, ami eljut a vásárlóhoz. Ha nemcsak a termékünk kiváló, de még a dobozunk is esztétikus, újabb jó pontokat szerzünk a vevőinknél. Amennyiben a doboz szép, a rajta elhelyezett reklám ízléses, nem hivalkodó, akár még lakberendezési tárgy is válhat belőle. Azért ne essünk át a ló túloldalára, vegyük figyelembe, hogy milyen vevőkörhöz szeretnénk szólni a csomagolással!
Fontos, hogy egy doboz esztétikailag a megfelelő vevőkört célozza meg, legyen kreatív a kivitelezése, legyen olcsó, tartós és lássa el a vevőt a megfelelő információkkal.
- Praktikus
Vannak olyan vevők, akik hosszú távon gondolkoznak a csomagolóanyagról. Sőt, egyes vásárlók úgy veszik át a szépen kivitelezett, gusztusos logóval ellátott dobozt a futártól, hogy már pontosan tudják, mit fognak benne tárolni. Kacatok rendszerezésére, iratok, játékok vagy karácsonyfadíszek tárolására is bevethetjük az esztétikus, masszív dobozokat! A jó minőségű tárolókra minden háztartásban szükség van. Költözésnél, vagy ideiglenes tárolásnál is hasznát vehetjük.
Ráadásul ha épp nincs szükségünk rájuk, egyszerűen el tudjuk helyezni, akár összehajtva, akár a különböző méretű dobozokat egymásba pakolva. Vagy kölcsönadhatjuk valamelyik facebookos ismerősünknek, aki kétségbeesve, az utolsó percben keres kartondobozt a költözködéshez.
- A papírdoboz újrahasznosítható, környezetbarát megoldás
Előfordul, hogy mégis meg kell szabadulnunk a kartondobozok egy részétől (ha például megsérül, elszakad, elázik vagy egyéb okok miatt használhatatlanná válik). Ilyenkor ne a kommunális kukába dobjuk a dobozokat, hanem a szelektív gyűjtésbe, hiszen a papírdobozokat újra lehet hasznosítani. Bolygónk jövője többek között attól is függ, hogy megfelelően tudjuk-e kezelni a háztartásunkon átfutó hulladékot. A papírdoboz itt is komoly előnyökkel indul például az egyszer használatos műanyaggal, nylon zacskókkal, egyéb csomagolóanyagokkal szemben.
7+1. Játék
Előfordult már, hogy vettél egy szuper gyerekjátékot, de a kisfiad kizárólag a kartondobozzal volt hajlandó játszani? Néhány kartondobozból lehet hajó, bunker, autó, repülő, középkori vár, tündérpalota, a minimérnököknek csak a képzelet szabhat határt!
Hogy a kutyák, cicák pontosan minek képzelik a kartondobozt, azt nem tudjuk, de ellenállhatatlan vonzalmat éreznek arra, hogy egy kartondobozt válasszanak alvóhelyüknek a kisállatboltban vásárolt párna vagy ágy helyett.
A papírdoboz nemcsak praktikus, de esztétikus csomagolóanyag, értékes reklámfelület. Ráadásul többféle módon is újra tudjuk hasznosítani a háztartásunkban, hulladékként is újrahasznosítható. Érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket, pénzt, időt és munkaerőt spórolhatunk meg, amit a cégünk fejlesztésébe, terjeszkedésre fordíthatunk.