1p
Az agrártermékek termelőiár-szintje októberben 13,4 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbinál. Az előző hónapokhoz képest az állati eredetű termékek, elsősorban a sertés és a baromfi termelői árának drágulása gyorsabbá vált, míg a növényi eredetű termékek áremelkedése mérséklődést mutat.

A növényi termékek termelői ára 12,0, az élő állatok és állati termékeké 15,9 százalékkal emelkedett. A búza és a kukorica ára az előző hónaphoz képest – a jó terméseredmények miatt – tovább csökkent: előbbiért 48 200, utóbbiért 46 000 forintot fizettek tonnánként. Az ipari növények termelői ára 27, ezen belül az olajnövényeké 22,8 százalékkal nőtt 2010 októberéhez mérten.

A burgonya termelői ára októberben – a tavalyi jelentős emelkedés után – 36,9 százalékkal csökkent. A zöldségek ára lényegében nem változott az előző év tizedik hónapjához képest. A gyümölcsök árindexe októberben már csak 6,4 százalékos emelkedést mutatott. Ebben az időszakban az alma és a szőlő értékesítése jelentős; előbbi termék árindexe 3,4, utóbbié 9,7 százalékkal nőtt.

Tovább drágulnak az állati eredetű termékek

A vágóállatok termelői ára 19,1 százalékkal volt magasabb az előző év azonos időszakinál. Minden megfigyelt állatcsoport ára nőtt, a vágómarháé kiemelkedően (49%), de a vágósertésé és a vágóbaromfié is 16 százalék felett volt. A vágósertés felvásárlási ára év eleje óta folyamatosan növekszik, januárban még 292 Ft/kg volt, októberben már 349 Ft/kg. Az állati termékek ára 8,8 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál, a tej ára 12,6, a tojás ára 0,9 százalékkal haladta meg az előző év októberében mért szintet.

Idén január–október között a mezőgazdasági termékek árszínvonala 23,5 százalékkal nőtt a 2010. azonos időszakihoz képest. A növényi termékeknél 28,9, az élő állatok és állati termékek esetében 14,4 százalékos volt az áremelkedés.

A gabonafélék ára 42,6 százalékkal meghaladta a 2010. január–októberit, a zöldségfélék ára viszont 11,3 százalékkal csökkent.  A burgonya ára 2011 első félévében még 41,8 százalékkal magasabb volt az előző évinél (a tavalyi gyenge termés eredményeként a piacon kis mennyiség volt, magas áron); ezt követően azonban az idei jó terméseredmény miatt az árak jelentősen visszaestek, ezért az első tíz hónapi index már 6,1 százalékos csökkenést mutat. A gyümölcsökért 18,6 százalékkal magasabb árat kaptak a termelők 2010 január–októberihez képest. A vágóállatok termelői ára 13,8, az állati termékeké 15,7 százalékkal emelkedett

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG