3p

Mit tegyünk, ha valamit keresünk az interneten, és csak egy kép vagy fotó áll a rendelkezésünkre? Az online óriáscégek és az e-kereskedelmi vállalatok az elmúlt néhány évben pontosan ezzel foglalkoztak. Hogy állnak jelenleg?

Két és fél év telt el azóta, hogy a Google a The Keyword nevű blogján nagy változásokat és trendeket jelentett be a képalapú keresésben. A technológia végre megérett, és a vizuális tartalom egyre nagyobb népszerűségnek örvend az interneten. Ez különösen az Instagramnak és a Pinterestnek köszönhető. A vizuális keresés fejlődésével azonban új kihívások is felmerülnek a felhasználók számára, akik egyre gyakrabban teszik fel maguknak a kérdést: "Hol találom meg azt, amit csak képen látok?"

Ma már könnyedén találhatsz különböző utakat álmaid termékéhez, mind globálisan, mind helyben.

Azzal, hogy a Google Photos a kezdeti években díjmentesen hozzáférhető - és ez már nem fog sokáig tartani -, a Google neuronhálózatai és algoritmusai hatalmas tanulási adattárra tettek szert. A Google Fotókban már évek óta megjelölheted a családtagokat, és a Google egyszerűen megmutatja neked a húgod vagy anyukád összes olyan fotóját, amelyet az évek során rögzített a memóriájában. Fantasztikusan működik. A képalapú tartalomfelismerés azonban még ennél is tovább megy - írd be például a "autó" szót a Fotók keresőjébe, és máris megjelenik az összes olyan fotó, amelyen egy autó szerepel.

Emlékszel még azokra a CAPTCHA kódhalmokra, ahol autókat kellett felismerni? Ez ma is így működik. A webes keresés és a Fotók alkalmazás mellett a Google Lens egy Lens nevű alkalmazással is megismertetett minket. Ezzel csak annyit kell tenned, hogy lefényképezel valamit, és rákattintasz a képre. A Google szerverei elemzik azt, és megmutatják, hol lehet megvásárolni az adott terméket. Remekül működik, és a Pixel telefonokban, amelyek mögött maga a Google áll, a funkció nagyon előkelő helyet foglal el.

A Microsoft Bing hasonló erőfeszítéseket tesz a Bing Visual Search szolgáltatásával. Mivel azonban kiégtek az okostelefonjaikkal, nagyon nehéz dolguk lesz a Google-val szemben.

A Pinterest Visual Search a képi platformok királya - a Pinterest - természetesen a képalapú keresést is használja. Egyelőre csak úgy, hogy a Pinteresten minden kép mellett találsz egy ikont. Ha rákattintasz, a szolgáltatás hasonló képeket kezd keresni. Minden szolgáltatásnak van egy közös vonása: óriások állnak mögöttük, akik a mesterséges intelligenciához szükséges hatalmas erőforrásokkal rendelkeznek.

De Magyarországon is vannak úttörők. A Biano Visual Search egy saját fejlesztésű képkereső szolgáltatás, amelyet néhány hónapja mutatott be a magyar Biano bútorkereső. Elég feltölteni egy képernyőképet, termékfotót vagy a régi bútor fényképét. Maga a rendszer a mesterséges intelligencia segítségével több tucat különböző webáruházban kikeresi ugyanazokat vagy a hasonló termékeket.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG