3p

Mit tegyünk, ha valamit keresünk az interneten, és csak egy kép vagy fotó áll a rendelkezésünkre? Az online óriáscégek és az e-kereskedelmi vállalatok az elmúlt néhány évben pontosan ezzel foglalkoztak. Hogy állnak jelenleg?

Két és fél év telt el azóta, hogy a Google a The Keyword nevű blogján nagy változásokat és trendeket jelentett be a képalapú keresésben. A technológia végre megérett, és a vizuális tartalom egyre nagyobb népszerűségnek örvend az interneten. Ez különösen az Instagramnak és a Pinterestnek köszönhető. A vizuális keresés fejlődésével azonban új kihívások is felmerülnek a felhasználók számára, akik egyre gyakrabban teszik fel maguknak a kérdést: "Hol találom meg azt, amit csak képen látok?"

Ma már könnyedén találhatsz különböző utakat álmaid termékéhez, mind globálisan, mind helyben.

Azzal, hogy a Google Photos a kezdeti években díjmentesen hozzáférhető - és ez már nem fog sokáig tartani -, a Google neuronhálózatai és algoritmusai hatalmas tanulási adattárra tettek szert. A Google Fotókban már évek óta megjelölheted a családtagokat, és a Google egyszerűen megmutatja neked a húgod vagy anyukád összes olyan fotóját, amelyet az évek során rögzített a memóriájában. Fantasztikusan működik. A képalapú tartalomfelismerés azonban még ennél is tovább megy - írd be például a "autó" szót a Fotók keresőjébe, és máris megjelenik az összes olyan fotó, amelyen egy autó szerepel.

Emlékszel még azokra a CAPTCHA kódhalmokra, ahol autókat kellett felismerni? Ez ma is így működik. A webes keresés és a Fotók alkalmazás mellett a Google Lens egy Lens nevű alkalmazással is megismertetett minket. Ezzel csak annyit kell tenned, hogy lefényképezel valamit, és rákattintasz a képre. A Google szerverei elemzik azt, és megmutatják, hol lehet megvásárolni az adott terméket. Remekül működik, és a Pixel telefonokban, amelyek mögött maga a Google áll, a funkció nagyon előkelő helyet foglal el.

A Microsoft Bing hasonló erőfeszítéseket tesz a Bing Visual Search szolgáltatásával. Mivel azonban kiégtek az okostelefonjaikkal, nagyon nehéz dolguk lesz a Google-val szemben.

A Pinterest Visual Search a képi platformok királya - a Pinterest - természetesen a képalapú keresést is használja. Egyelőre csak úgy, hogy a Pinteresten minden kép mellett találsz egy ikont. Ha rákattintasz, a szolgáltatás hasonló képeket kezd keresni. Minden szolgáltatásnak van egy közös vonása: óriások állnak mögöttük, akik a mesterséges intelligenciához szükséges hatalmas erőforrásokkal rendelkeznek.

De Magyarországon is vannak úttörők. A Biano Visual Search egy saját fejlesztésű képkereső szolgáltatás, amelyet néhány hónapja mutatott be a magyar Biano bútorkereső. Elég feltölteni egy képernyőképet, termékfotót vagy a régi bútor fényképét. Maga a rendszer a mesterséges intelligencia segítségével több tucat különböző webáruházban kikeresi ugyanazokat vagy a hasonló termékeket.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG