4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szolgáltatásokkal újít a Lufthansa az európai járatain: a három jegyfajtával járó extrákat a különféle utasigények szerint lehet válogatni.

A Lufthansa július 28-tól új díjszabást vezet be európai járataira. A különféle szolgáltatáscsomagokat kínáló és díjszabású háromféle jegyopció – Light, Classic és Flex –  október 1-től elérhető a légitársaság németországi és európai járatainak turistaosztályán. Az utasok szolgáltatáscsomagok közül választhatnak, amelyek később egyéni igények szerint kiegészíthetők.

Személyre szabás felsőfokon

Jens Bischof, a német légitársaság igazgatósági tagja és kereskedelmi vezérigazgató-helyettese elmondta: „Minden utazó álma, hogy csak azért a szolgáltatásért fizessen, amelyet ténylegesen igénybe is vesz. Új díjszabásunkkal éppen ezt tesszük utasainkért. A rugalmasan kialakított rendszernek köszönhetően a jövőben minden utas az általunk kínált különböző szolgáltatásokból választva, egyénileg szabhatja saját igényeire utazását. A Light, Classic és Flex díjszabás átláthatóbb a korábbinál és Európán belül választási lehetőséget kínál a turistaosztályon utazó ügyfeleinknek a repülőjegy árának kiválasztásában.”

Az új díjszabási koncepció bevezetése része a Lufthansa értékesítési stratégia-reformjának. A különböző díjszabású csomagok elsősorban az ingyen feladható poggyászok mennyisége, a kívánt ülés kiválasztásának lehetősége, a jegyek átfoglalása és törlése területén különböznek. A teljes új koncepció tartalmazza az abszolút rugalmas üzleti osztály és a turistaosztály három új díjszabású repülőjegyét.

A Lufthansa minden új díjszabású csomagjának része magán a repülőúton kívül, hogy az utasok kézipoggyászt vihetnek a fedélzetre, ingyen italt és snacket szolgálnak fel nekik a fedélzeten, kiválaszthatják ülésüket amennyiben indulás előtt 23 órával jelentkeznek be a járatra, és pontokat gyűjthetnek a Miles & More törzsutas-programban.

Így változnak a csomagok

A Light opció azoknak az utasoknak lesz a legkedvezőbb, akik kizárólag kézipoggyásszal utaznak és semmilyen átfoglalási és visszatérítési lehetőséggel nem szeretnének élni. Jens Bischof elmondta: „Jelenleg utasaink harmada utazik csupán egy kézipoggyásszal Európán belül.” A Light díjszabású jegyek már 38 700 forintos ártól foglalhatók oda-vissza útra. Ezzel a jeggyel átfoglalási és visszatérítési lehetőség nem jár. Az alap jegyhez igény esetén az utas utanként 4700 forintos induló díjért feladhat még egy poggyászt, vagy 3100 forinttól foglalhat ülést magának. Mindezt a foglalástól számítva a járat indulásáig bármikor megteheti.

A Classic díjszabás egy ingyen feladható csomagot tartalmaz 23 kg-ig, emellett lehetővé teszi, hogy az utas már a foglaláskor kiválassza a kívánt ülést. Ez a változat rugalmasabb, mint a Light opció, mivel ebben az esetben további díjfizetés ellenében az adott útvonalon lehetőség van átfoglalásra. A Classic díjszabású jegyek 51 300 forintos ártól foglalhatók oda-vissza útra.

A Flex díjszabás esetén a kívánt ülés már foglaláskor kiválasztható, a jegy díjmentesen átfoglalható, illetve az útvonal is megváltoztatható. Amennyiben az eredetileg foglalt kategóriában már nincs szabad hely, akkor egy esetleges ráfizetés szükségessé válhat.

Marad a Business osztály

A turistaosztály három új díjszabású opciója mellett az üzleti osztály továbbra is minden járaton elérhető lesz és továbbra is tartalmazza az ehhez a kategóriához tartozó megszokott szolgáltatásokat és előnyöket. Ilyen például a váróhasználati lehetőség, két darab 32 kg-os csomag ingyenes feladása, ülőhelyfoglalás, nagyobb személyes tér a szomszédos ülés szabadon hagyásával, vagy az elsőbbségi beszállás.

Újdonság, hogy ezentúl az erre az osztályra megváltott jegy rugalmasan és ingyenesen átfoglalható, illetve törlés esetén ingyenesen visszatérítik a jegy árát. Amennyiben az eredetileg foglalt kategóriában már nincs szabad hely, akkor bizonyos esetekben a ráfizetés szükségessé válhat. A Lufthansa üzleti osztályát, amely a légitársaság prémium ajánlata, elsősorban üzleti ügyfelei és az igényes, szabadidős céllal utazók számára kínálja. Jegyek ebben a kategóriában mindössze 133 000 forinttól elérhetőek, oda-vissza útra.

Van, ahol már így megy

A Lufthansa új díjszabási koncepcióját tagvállalatával, az Austrian Airlines légitársasággal egyszerre vezeti be. A Swiss már június vége óta az új rendszer szerint értékesíti jegyeit, a Brüssels Airlines pedig 2014-ben vezette be különböző díjszabásait. A hosszú távú járatokra szóló repülőjegyek árazása nem változik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG