4p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több oka is van annak, hogy az emberek elfordulnak a dízeles autóktól: az egyik, hogy hamarosan kitilthatják a kocsikat több városból is.

Az év eleje óta látványosan tovább esett a dízelmotoros autók népszerűsége a használt autót keresők körében. A Használtautó.hu adatai szerint míg két évvel ezelőtt másfélszer annyian kerestek dízeles autókat a potenciális vevők, mára ez az arány szinte teljesen átfordult a benzines autók javára. Az alsó- és felső-középkategória leggyakoribb modelljeinek hirdetési árait vizsgálva megállapítható, hogy az újonnan még 10-20 százalékkal drágábban megvásárolt dízeles verziók ára 5-6 év után már 10-20 százalékos lemaradást mutat a benzinesekéhez képest.

Egyre kevésbé szimpatikus a dízeles

Az üzemanyag szerinti bontásban vizsgált keresési statisztikák szerint a dízelmotorok iránti ellenérzés az év eleje óta látványosan fokozódott: míg a tavalyi év második felében nagyjából egyenlően oszlottak meg a keresések a benzines és a dízeles autók között, az előző hónapban már 57:41 volt a keresések aránya a benzinmotoros személyautók javára (a fennmaradó 2 százalékon az alternatív hajtású autók osztoztak).

Forrás: Használtautó.hu


„Ennek a jelenségnek három oka is van – mutat rá Fodor László, a Használtautó.hu szakértője. – Egyrészt a 2015-ös dízelbotrány óta folyamatosan egyre több gyártó dízelmotorjáról derül ki, hogy az utcai károsanyag-kibocsátása jelentősen meghaladja a laboratóriumi határértékeket. Ezzel párhuzamosan a média arról is hírt ad, hogy néhány éven belül egyre több városközpontból fogják kitiltani a dízelüzemű járműveket, ezt pedig a vásárlók is kockázatként értékelik. Magyarországon ugyanakkor legalább ennyit nyom a latban az a tapasztalat is, amely az elmúlt években gyűlt össze az ellenőrizhetetlen előélettel behozott, zömmel 8-10 éves dízelautók javításának magas szervizköltségeiről. A korszerű dízelrendszerek felújításának egyes esetekben akár a milliós nagyságrendet közelítő elrettentő történetei igen gyorsan beépültek az autós köztudatba.”

Így térnek el az árak üzemanyag szerint a leggyakoribb modelleknél

Az alsó-középkategóriás autók között az Opel Astra, a Volkswagen Golf és a Ford Focus, míg a felső-középkategóriában a Volkswagen Passat, a BMW 3-as széria, és a Ford Mondeo a leggyakrabban gazdát cserélő modell: együttesen a teljes forgalom 42 százalékát teszik ki. A Használtautó.hu e hat modell esetében vizsgálta a hirdetési árakat üzemanyag szerinti bontásban. Az összehasonlíthatóság érdekében a hatéves korosztály (2011-es forgalomba helyezés) idei évben meghirdetett átlagértékeit hasonlította össze.

A vizsgálat során az derült ki, hogy a dízeles verziók átlagára már 6 éves korban is 8-12 százalékkal marad el a benzinesekétől. A Ford Focus esetében ez a lemaradás nem kevesebb, mint 17 százalékos volt. Egyetlen kivétel a Volkswagen Passat volt: itt a dízeles verzió még meg tudott őrizni egy minimális árelőnyt.

Forrás: Használtautó.hu

„A jelenlegi alacsony üzemanyagárak mellett a dízelautók egyetlen komoly előnye, a kedvező fogyasztás – főként az alacsonyabb kategóriákban – kevéssé érvényesül. Változatlan piaci helyzet mellett tehát nagyobb esélye van annak, hogy az irántuk táplált kereslet tovább csökken majd. A vásárlók érdeklődése ma még elsősorban a benzines alternatíva irányába tevődik át, ám ahogy a villanyautók egyre megfizethetőbbé válnak, már a következő években is egyre inkább arra kell számítanunk, hogy az elektromos mobilitás mindkét hagyományos üzemanyag tekintetében egyre gyorsuló ütemben szívja majd el a keresletet.” – ad középtávú kitekintést a Használtautó.hu szakértője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG