1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző hónapok dinamikáját követve februárban az agrártermékek termelőiár-szintje 4,5 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az élő állatoké és az állati termékek ára 13,1 százalékkal nőtt tavaly februárhoz mérten, az állati termékek közül egyedül a vágómarha ára csökkent az előző évhez képest, a tojás ára közel 40 százalékkal emelkedett.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a gabonafélék ára az egy évvel ezelőtti 100 százalékos emelkedést követően 2012 második hónapjában 13,5 százalékkal alacsonyabb volt 2011 azonos hónapjához képest. Ez azonban nem azt jelenti, hogy előző hónaphoz képest csökkent volna a gabona ára, csak azt, hogy az ilyenkor szokásos szezonális emelkedés az előző évinél kisebb mértékű volt.

Az ipari növények termelői ára 0,5 százalékkal emelkedett, ezen belül az olajnövényeké 1,3 százalékkal csökkent 2011 februárjához képest. A burgonya termelői ára februárban jelentős mértékben, 58,5 százalékkal, a zöldségeké 10,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A gyümölcsök árindexe februárban 1,3 százalékkal mérséklődött.

A vágóállatok termelői ára – 2010 májusától 2011 decemberéig tartó folyamatos növekedést követően – 2012 első két hónapjában csökkent. Azonban még így is 13,3 százalékkal magasabb volt a 2011. februári szinthez képest. A 2011. évi jelentős árnövekedést a vágómarha árának változása döntően befolyásolta. 2012-ben a törökországi export leállásának következtében a vágómarha ára az év második hónapjában a 2010. decemberi szintre esett vissza.

A vágósertés ára tavaly dinamikusan növekedett, 2012 első két hónapjában tartani tudta az árát, így az előző év azonos időszakához képest átlagosan 25,4 százalékkal magasabb árat kaptak érte a termelők. A vágóbaromfi ára az elmúlt hónapokban stagnált, de az elmúlt év februárjához képest így is 7,1 százalékkal növekedett.

Februárban az állati termékek ára 12,7, ezen belül a tejé 9,2, a tojásé 39,2 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. Ez utóbbi jelentős emelkedés összefüggésbe hozható a tyúktartásra vonatkozó szigorúbb szabályozás életbe léptetésével. Január-februárban a mezőgazdasági termelői árak 1,2 százalékkal csökkentek. Az élő állatok és állati termékek árának 14,0 százalékos emelkedését a növényi termékek 7,6 százalékos árcsökkenése kompenzálta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG