1p
Az előző hónapok dinamikáját követve februárban az agrártermékek termelőiár-szintje 4,5 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az élő állatoké és az állati termékek ára 13,1 százalékkal nőtt tavaly februárhoz mérten, az állati termékek közül egyedül a vágómarha ára csökkent az előző évhez képest, a tojás ára közel 40 százalékkal emelkedett.

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a gabonafélék ára az egy évvel ezelőtti 100 százalékos emelkedést követően 2012 második hónapjában 13,5 százalékkal alacsonyabb volt 2011 azonos hónapjához képest. Ez azonban nem azt jelenti, hogy előző hónaphoz képest csökkent volna a gabona ára, csak azt, hogy az ilyenkor szokásos szezonális emelkedés az előző évinél kisebb mértékű volt.

Az ipari növények termelői ára 0,5 százalékkal emelkedett, ezen belül az olajnövényeké 1,3 százalékkal csökkent 2011 februárjához képest. A burgonya termelői ára februárban jelentős mértékben, 58,5 százalékkal, a zöldségeké 10,2 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A gyümölcsök árindexe februárban 1,3 százalékkal mérséklődött.

A vágóállatok termelői ára – 2010 májusától 2011 decemberéig tartó folyamatos növekedést követően – 2012 első két hónapjában csökkent. Azonban még így is 13,3 százalékkal magasabb volt a 2011. februári szinthez képest. A 2011. évi jelentős árnövekedést a vágómarha árának változása döntően befolyásolta. 2012-ben a törökországi export leállásának következtében a vágómarha ára az év második hónapjában a 2010. decemberi szintre esett vissza.

A vágósertés ára tavaly dinamikusan növekedett, 2012 első két hónapjában tartani tudta az árát, így az előző év azonos időszakához képest átlagosan 25,4 százalékkal magasabb árat kaptak érte a termelők. A vágóbaromfi ára az elmúlt hónapokban stagnált, de az elmúlt év februárjához képest így is 7,1 százalékkal növekedett.

Februárban az állati termékek ára 12,7, ezen belül a tejé 9,2, a tojásé 39,2 százalékkal volt magasabb az egy évvel korábbinál. Ez utóbbi jelentős emelkedés összefüggésbe hozható a tyúktartásra vonatkozó szigorúbb szabályozás életbe léptetésével. Január-februárban a mezőgazdasági termelői árak 1,2 százalékkal csökkentek. Az élő állatok és állati termékek árának 14,0 százalékos emelkedését a növényi termékek 7,6 százalékos árcsökkenése kompenzálta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG