A Kreatív pénteken közölt interjút a Sony Pictures Television Networks (SPTN) régiós ügyvezetőjével a jövőbeli tervekről, miután a vállalat megvásárolta Modern Times Grouptól a Viasat3 és Viasat6 csatornákat.
Az SPTN már régóta szereplő a magyar médiapiacon, övék például az AXN White és AXN Black is, amelyek külön női és férfi célközönségre építenek. Ebben erősít a vásárlással a csoport, ugyanis a Viasat-csatornák szélesebb célcsoporttal rendelkeznek - mondja John Rossiter közép-európáért felelős ügyvezető.
Ahhoz, hogy egyértelművé tegyék a csatornák célközönségét, saját műsorokat is gyártanak a vásárlás mellet, ehhez viszont elengedhetetlen a nagyobb hazai platform. Jelenleg elégedettek a teljesítménnyel, így sem a stábban, sem a műsorstruktúrában nem lesz azonnali változás. A reklámértékesítés is marad ugyanannál a sales house-nál, bár az SPTN más csatornáinak az R-time értékesíti a reklámidőt.
Rossiter elmondta a Kreatívnak, hogy szerinte izgalmas és kifinomult a magyar televíziós piac, a tévénézéssel töltött órák magas száma miatt komoly a verseny a szereplők között. Ez az egész régióra jellemző, így Lengyelországra vagy Romániára is, de szerinte a hazai műsorokkal lehet elnyerni a közönség bizalmát hosszú távon.
A bevásárlással az SPTN a negyedik legnagyobb műsorszolgáltatóvá válik Magyarországon.