3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy felmérés szerint a magyar háztartások 42 százalékában van autó, 40 százalékában egy, további 2 százalékában pedig több gépjármű található, az autók átlagosan valamivel idősebbek 11 évesnél.

Melyek a magyarok kedvencei?

Júniusban 6278 új autót adtak el Magyarországon. A legsikeresebb autómárka az Opel volt, 1 138 darabszámmal. Ha a modelleket nézzük, a legtöbb Opel Astrából, Skoda Octaviából, Dacia Dusterből, Suzuki SX4-ből, Ford Focusból és VW Golfból kelt el. Részletek >>>

A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet a Robert Bosch Kft. megbízásából idén is elkészítette a magyarországi lakosság autóparkját feltérképező reprezentatív felmérését.

Mi változott 6 év alatt?

Az eredmények szerint a magyar háztartások 42 százalékában van autó. A mostani adat gyakorlatilag megegyezik a 2008-as számokkal, azonban a válság kitörésekor még a háztartások 5 százalékában volt fellelhető több autó, míg 37 százalékára egy gépkocsi volt a jellemző. A 2014-es adatok szerint a gépjárművek jellemzően saját tulajdonban vannak, céges autót a háztartások töredékében, 3 százalékában használnak csupán.

A felmérés szerint egy kivételével minden korcsoportban csökkent 2012-höz képest az autósok aránya. A kivétel a 60 éves és az e feletti korosztály, ahol idén 29 százalék az autóval rendelkezők aránya. Ez jelentős, 6 százalékpontos növekedés 2012-höz, 7 százalékpontos 2010-hez és 9 százalékpontos 2008-hoz képest.

Hány éves a járgányunk?

Az új autó vásárlásának drasztikus visszaesése következtében a gépjárművek életkora 2008 óta romlott, de 2014-re a folyamat megállni látszik, sőt enyhe javulás is mutatkozik. 2014-ben az autók átlagosan 11,3 évesek, míg két évvel ezelőtt 11,6 évesek voltak.

Az eredményekből kiderül, hogy az autópark évek óta tartó öregedésének megtorpanása, és az új autók értékesítésének növekedése ellenére a legfeljebb öt éves autók aránya 15 százalék volt idén, szemben a 2012-es 12 százalékkal. Azonban a 2014-es adat jelentősen alulmúlja a válság előtti számokat: 2008-ban még az autók 30 százaléka volt 5 évesnél fiatalabb. A legfrissebb adatok szerint a kocsik 33 százaléka 6-10 éves, 45 százaléka 11-20 éves, 7 százaléka pedig 20 év feletti volt.

Az autók átlagos életkora Budapesten a 2012-es bő 10 évről mostanra 9,5 évre csökkent, és szintén csökkenés volt a vidéki városokban élők autóinak életkoránál: két év alatt 11,6-ról alig több mint 11 évre mérséklődött. Ezzel szemben a községekben 12,2-ről 12,6 évre nőtt a kocsik átlagos életkora.

A végzettség is számít

A kutatásból kiderült az is, hogy minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál fiatalabb az autója. A legfeljebb 8 általánost végzettek a 2012-es 13,7 éves járművek után idén már átlagosan 14,6 éves autókkal közlekedtek, míg a diplomásoknak átlagosan 10 éves autóik voltak, ami két éve nem változott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG