2p

Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.

A brit Tesco „elkötelezett” Magyarország és a többi olyan közép-európai piac iránt, amelyeken most is jelen van – jelentette ki Ken Murphy, a vállalat vezérigazgatója. Annak ellenére nem terveznek kivonulást a régióból, hogy a brit boltlánc üzemi nyeresége felére esett az elmúlt üzleti évben.

Választ adott a cég
Választ adott a cég
Fotó: Depositphotos

A Tesco éves jelentésből kiderül, hogy a Tesco közép-európai vállalkozásai a 2024/2023-as pénzügyi évben 90 millió font (több 41,4 milliárd forint) üzemi profitot tettek zsebre, ami 50 százalékkal elmarad, az egy évvel korábbitól. A jelentés szerint ennek hátterében a költségek emelkedése és a kedvezőtlen magyarországi szabályozás (a nagy áruházláncokat sújtó különadó) van. Az időszak teljes egészében nyitva tartó boltokban a régióban 0,2 százalékkal nőttek a brit cég eladásai.

Árfolyamok és grafikonok

Emellett a hazai - brit - piacán jól muzsikál a kiskereskedő, így megengedheti magának, hogy máshol ne menjenek annyira jól a dolgai. Az árbevétel megugrásának köszönhetően a 2024 februárját megelőző üzleti évben 2,3 milliárd font (10580 milliárd forint) profitot kaszált a vállalat, szemben az ezt megelőző 12 hónapban elért 882 milliós nyereséggel.

Murphy azt a célt tűzte a Tesco elé, hogy vegye fel a kesztyűt a diszkontláncokkal, az Egyesült Királyságban is gyorsan erősödő Aldival és Lidllel, és ennek meg is lett az eredménye. Emellett a szigetországban jelentősen enyhült az infláció, ami szintén hozzájárult a profit két és félszeresére ugrásához. A cég részvényei hat százalékkal erősödtek az éves jelentés múlt heti megjelenése után. Murphy örömmel nyugtázta, hogy a Kantar piackutató cég jelentése szerint a brit infláció az élelmiszerek körében márciusban az elmúlt két évben a legalacsonyabb volt. A tavalyi 17,5 százalékról 4,5 százalékra szelídült és a cégvezető szerint a Tesco árai ennél kevésbé nőttek. (Forrás: ESM Magazine, Yahoo Finance

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG