A brit Tesco „elkötelezett” Magyarország és a többi olyan közép-európai piac iránt, amelyeken most is jelen van – jelentette ki Ken Murphy, a vállalat vezérigazgatója. Annak ellenére nem terveznek kivonulást a régióból, hogy a brit boltlánc üzemi nyeresége felére esett az elmúlt üzleti évben.
A Tesco éves jelentésből kiderül, hogy a Tesco közép-európai vállalkozásai a 2024/2023-as pénzügyi évben 90 millió font (több 41,4 milliárd forint) üzemi profitot tettek zsebre, ami 50 százalékkal elmarad, az egy évvel korábbitól. A jelentés szerint ennek hátterében a költségek emelkedése és a kedvezőtlen magyarországi szabályozás (a nagy áruházláncokat sújtó különadó) van. Az időszak teljes egészében nyitva tartó boltokban a régióban 0,2 százalékkal nőttek a brit cég eladásai.
Emellett a hazai - brit - piacán jól muzsikál a kiskereskedő, így megengedheti magának, hogy máshol ne menjenek annyira jól a dolgai. Az árbevétel megugrásának köszönhetően a 2024 februárját megelőző üzleti évben 2,3 milliárd font (10580 milliárd forint) profitot kaszált a vállalat, szemben az ezt megelőző 12 hónapban elért 882 milliós nyereséggel.
Murphy azt a célt tűzte a Tesco elé, hogy vegye fel a kesztyűt a diszkontláncokkal, az Egyesült Királyságban is gyorsan erősödő Aldival és Lidllel, és ennek meg is lett az eredménye. Emellett a szigetországban jelentősen enyhült az infláció, ami szintén hozzájárult a profit két és félszeresére ugrásához. A cég részvényei hat százalékkal erősödtek az éves jelentés múlt heti megjelenése után. Murphy örömmel nyugtázta, hogy a Kantar piackutató cég jelentése szerint a brit infláció az élelmiszerek körében márciusban az elmúlt két évben a legalacsonyabb volt. A tavalyi 17,5 százalékról 4,5 százalékra szelídült és a cégvezető szerint a Tesco árai ennél kevésbé nőttek. (Forrás: ESM Magazine, Yahoo Finance)