3p
Tavaly októberben vásárolta fel Andy Vajna a TV2-t és a hozzá tartozó csatornákat, de most további népszerű adókat nézett ki magának.
Andrew G. Vajna. Kép forrása: MTI, Kallos Bea

Bővül a TV2 csoport

A Népszabadság értesülései szerint két társaságot szerezne meg magának a filmügyi kormánybiztos. Az egyik a magyar tulajdonban ­lévő Project029 Kft., amely 2014 végén vette meg a Story TV-t a Centrál Médiacsoporttól. Viszont a cég nem továbbadási, hanem befektetési céllal vette meg a tévét, hiszen azóta indított is egy új csatornát Galaxy néven. Így Vajnáék egyelőre nem tudtak megállapodni a főleg sorozatokat sugárzó Story TV megvételéről.

A mulatós műsorokkal csapnának össze

Úgy tudni, a másik kiszemelt célpont a romániai származású üzletember, Radu Moraru érdekeltségébe tartozó Tematic-Cable Kft. lehet. Ez a cég üzemelteti a mulatós zene szerelmeseit kiszolgáló Sláger TV-t – korábbi nevén Nóta TV –, továbbá a horgászok, vadászok csatornáját, a Fishing and Huntingot, az ismeretterjesztő DoQ-t, illetve a SportKlubot.

A TV2 számára ezek közül főleg a Sláger TV és a sportcsatorna lehet értékes, ugyanis a Sláger TV nagy vetélytársa az RTL-hez tartozó Muzsika TV, a SportKlub pedig nagy nézettségnek örülhet a 18-59 közötti férfiak körében, igaz az elmúlt években már akadtak nehézségei a sportcsatornának - írja a lap.

A TV2 későn tért magához

Dirk Gerkens a TV2 jelenlegi vezérigazgatója már az ezredfordulón megkezdte az RTL-nél - mert akkor még ott volt vezérigazgató -  ezt a fajta stratégiát, hogy felvásárolta a kisebb csatornákat, így tudott az RTL piacvezető maradni és így magasan megelőzte a TV2-t. Ennek ellenére a TV2 csak 2010-ben kezdte el ezt a fajta koncepciót a FEM3-mal. Jelenleg a TV2 piaci részesedése januárban csak feleekkora volt, sőt még a közmédia is megelőzte. Ha Vajna és Gerkens ezen változtatni akar, még idén lépnie kell - írja a lap.

Vajna a rádiók piacát is uralná

Nemrég számoltunk be arról, hogy Andy Vajna megszerezte az engedélyt a Budapest 96,4 MHz körzeti frekvenciára. DJ FM néven fog ezen a frekvencián rádióműsort üzemeltetni. A készülő új rádió 1,16 millió fős vételkörzetű médiaszolgáltatási jogosultsággal, mainstream zenével, kulturális, illetve közlekedési információkkal a 18-35 éves, minőségi szórakozásra vágyó korosztályt célozza meg. A rádiót üzemeltető Radio Plus Kft.-ben Andy Vajna és Bakai Mátyás az egykori Roxy Rádió igazgatója a két tulajdonos. Szakmai berkek szerint az új csatorna komoly konkurenciája lehet Simicska rádiójának, a Music FM-nek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG