3p
Tavaly októberben vásárolta fel Andy Vajna a TV2-t és a hozzá tartozó csatornákat, de most további népszerű adókat nézett ki magának.
Andrew G. Vajna. Kép forrása: MTI, Kallos Bea

Bővül a TV2 csoport

A Népszabadság értesülései szerint két társaságot szerezne meg magának a filmügyi kormánybiztos. Az egyik a magyar tulajdonban ­lévő Project029 Kft., amely 2014 végén vette meg a Story TV-t a Centrál Médiacsoporttól. Viszont a cég nem továbbadási, hanem befektetési céllal vette meg a tévét, hiszen azóta indított is egy új csatornát Galaxy néven. Így Vajnáék egyelőre nem tudtak megállapodni a főleg sorozatokat sugárzó Story TV megvételéről.

A mulatós műsorokkal csapnának össze

Úgy tudni, a másik kiszemelt célpont a romániai származású üzletember, Radu Moraru érdekeltségébe tartozó Tematic-Cable Kft. lehet. Ez a cég üzemelteti a mulatós zene szerelmeseit kiszolgáló Sláger TV-t – korábbi nevén Nóta TV –, továbbá a horgászok, vadászok csatornáját, a Fishing and Huntingot, az ismeretterjesztő DoQ-t, illetve a SportKlubot.

A TV2 számára ezek közül főleg a Sláger TV és a sportcsatorna lehet értékes, ugyanis a Sláger TV nagy vetélytársa az RTL-hez tartozó Muzsika TV, a SportKlub pedig nagy nézettségnek örülhet a 18-59 közötti férfiak körében, igaz az elmúlt években már akadtak nehézségei a sportcsatornának - írja a lap.

A TV2 későn tért magához

Dirk Gerkens a TV2 jelenlegi vezérigazgatója már az ezredfordulón megkezdte az RTL-nél - mert akkor még ott volt vezérigazgató -  ezt a fajta stratégiát, hogy felvásárolta a kisebb csatornákat, így tudott az RTL piacvezető maradni és így magasan megelőzte a TV2-t. Ennek ellenére a TV2 csak 2010-ben kezdte el ezt a fajta koncepciót a FEM3-mal. Jelenleg a TV2 piaci részesedése januárban csak feleekkora volt, sőt még a közmédia is megelőzte. Ha Vajna és Gerkens ezen változtatni akar, még idén lépnie kell - írja a lap.

Vajna a rádiók piacát is uralná

Nemrég számoltunk be arról, hogy Andy Vajna megszerezte az engedélyt a Budapest 96,4 MHz körzeti frekvenciára. DJ FM néven fog ezen a frekvencián rádióműsort üzemeltetni. A készülő új rádió 1,16 millió fős vételkörzetű médiaszolgáltatási jogosultsággal, mainstream zenével, kulturális, illetve közlekedési információkkal a 18-35 éves, minőségi szórakozásra vágyó korosztályt célozza meg. A rádiót üzemeltető Radio Plus Kft.-ben Andy Vajna és Bakai Mátyás az egykori Roxy Rádió igazgatója a két tulajdonos. Szakmai berkek szerint az új csatorna komoly konkurenciája lehet Simicska rádiójának, a Music FM-nek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG