1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kihívásokkal teli fogyasztói környezet, és a növekvő arányú online vásárlás ellenére a nemzetközi kereskedők továbbra is jelentős terjeszkedést terveznek 2012-ben – derül ki a CB Richard Ellis legfrissebb elemzéséből. A magyar piacon is aktív ingatlanpiaci tanácsadó – elemző cég felmérése szerint Magyarország a 22. legvonzóbb piac a régióban. Az online kereskedésben még van hova fejlődni.

Az a biztos, ami már megvan

A CBRE elemzése szerint a kereskedők közel háromnegyede (71%) több mint öt bolt nyitását tervezi az európai, közel-keleti, és afrikai térségben 2012 végéig, ötödük pedig legalább 40 üzlethelyiséggel bővítené hálózatát, szemben az idei 18 százalékos arányukkal. A cég évente kiadott kutatásából kiderül, hogy a kereskedők mind a fejlett, mind a fejlődő piacokat nagy számban célozzák meg jövőre, és főleg azokra koncentrálnak, amelyeken már jelen vannak – ez a stratégia 2011-ben is jellemezte őket.

Most először Olaszország vezeti a célpiacok listáját, ami óriási előrelépés a tavalyi 8. helyről. Olaszország mögött Németország, Oroszország, Spanyolország és Franciaország következik – ezeken a piacokon a megkérdezett láncok legalább 30 százaléka terjeszkedne. Az elmúlt években a kereskedők Németországra, az Egyesült Királyságra, Franciaországra és Spanyolországra koncentráltak, ma már viszont új lehetőségek után kutatnak. Habár az olasz fogyasztói kiadások növekedése korlátozott, a kereskedők döntését segíti, hogy egy olyan piacon bővüljenek, ahol a nemzetközi brandek alulreprezentáltak, és jelentős mennyiségű kiskereskedelmi ingatlan-fejlesztés van folyamatban. Németország relatív erős gazdasága továbbra is vonzó az új belépők számára, míg az orosz piac a hatodik helyről a harmadikra lépett a lendületes növekedés és a fogyasztói kiadások emelkedése miatt.

Jól megy az olcsó ruha, és a luxuscikkek is

Az olcsóbb ruházat, és farmer (a diszkont boltokkal együtt) a legaktívabb szektor, a hálózatok átlagosan 36 új bolt nyitását tervezik (szemben a tavalyi felmérésben szereplő 30,3 átlaggal). Csökkenő elkölthető bevételeik miatt sok fogyasztó lejjebb ad az igényeiből, így ezek a kereskedők növelhetik piaci részesedésüket. A bizonytalan gazdasági helyzet ellenére a „luxus és üzleti divat” szektora szintén jól szerepel, átlagosan 15,1 bolt nyitását tervezve, ami kis javulást jelent a 2011-es tervhez képest. Olyan kereskedők, mint például az LVHM, (egyebek között a Luis Vuitton márkával) és a Burberry erős bevétel-növekedésről adtak hírt az elmúlt időszakban, a szektor egésze pedig a fejlődő piacok nagyvárosait célozza meg. Vele ellentétben a fogyasztói elektronikai szektor a legkevésbé aktív, és csak feleannyi új üzlet nyitását tervezi, mint tavaly. Ez nem is meglepő, hiszen a fogyasztók nagy értékű termékek esetén visszafogják vásárlásaikat, illetve az elektronikai termékeket egyre inkább online vásárolják.

Az online kereskedelem felé tartanak a vállalkozások

Az internetes vásárlást a kereskedők továbbra is napirenden tartják. Elismerve, hogy a több-csatornás megközelítés az eladás-maximalizás legjobb módja, az online kereskedelem lesz az, amelyik a leggyorsabb növekedést fogja felmutatni a következő években, azaz a kereskedők háromnegyede tervezi kapacitásainak ilyen módon történő növelését 2012-ben. A CBRE kutatásai szerint a kereskedők 43 százaléka tervezi a termékek számának jelentős növelését az online platformon, míg 28 százalékuk tervezi annak földrajzi kiterjesztését. Néhány kereskedő először „online teszteli” az új piacot, mielőtt fizikailag belépne oda, ráadásul az online jelenlét önmagában is hatékony.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG