1p
A kihívásokkal teli fogyasztói környezet, és a növekvő arányú online vásárlás ellenére a nemzetközi kereskedők továbbra is jelentős terjeszkedést terveznek 2012-ben – derül ki a CB Richard Ellis legfrissebb elemzéséből. A magyar piacon is aktív ingatlanpiaci tanácsadó – elemző cég felmérése szerint Magyarország a 22. legvonzóbb piac a régióban. Az online kereskedésben még van hova fejlődni.

Az a biztos, ami már megvan

A CBRE elemzése szerint a kereskedők közel háromnegyede (71%) több mint öt bolt nyitását tervezi az európai, közel-keleti, és afrikai térségben 2012 végéig, ötödük pedig legalább 40 üzlethelyiséggel bővítené hálózatát, szemben az idei 18 százalékos arányukkal. A cég évente kiadott kutatásából kiderül, hogy a kereskedők mind a fejlett, mind a fejlődő piacokat nagy számban célozzák meg jövőre, és főleg azokra koncentrálnak, amelyeken már jelen vannak – ez a stratégia 2011-ben is jellemezte őket.

Most először Olaszország vezeti a célpiacok listáját, ami óriási előrelépés a tavalyi 8. helyről. Olaszország mögött Németország, Oroszország, Spanyolország és Franciaország következik – ezeken a piacokon a megkérdezett láncok legalább 30 százaléka terjeszkedne. Az elmúlt években a kereskedők Németországra, az Egyesült Királyságra, Franciaországra és Spanyolországra koncentráltak, ma már viszont új lehetőségek után kutatnak. Habár az olasz fogyasztói kiadások növekedése korlátozott, a kereskedők döntését segíti, hogy egy olyan piacon bővüljenek, ahol a nemzetközi brandek alulreprezentáltak, és jelentős mennyiségű kiskereskedelmi ingatlan-fejlesztés van folyamatban. Németország relatív erős gazdasága továbbra is vonzó az új belépők számára, míg az orosz piac a hatodik helyről a harmadikra lépett a lendületes növekedés és a fogyasztói kiadások emelkedése miatt.

Jól megy az olcsó ruha, és a luxuscikkek is

Az olcsóbb ruházat, és farmer (a diszkont boltokkal együtt) a legaktívabb szektor, a hálózatok átlagosan 36 új bolt nyitását tervezik (szemben a tavalyi felmérésben szereplő 30,3 átlaggal). Csökkenő elkölthető bevételeik miatt sok fogyasztó lejjebb ad az igényeiből, így ezek a kereskedők növelhetik piaci részesedésüket. A bizonytalan gazdasági helyzet ellenére a „luxus és üzleti divat” szektora szintén jól szerepel, átlagosan 15,1 bolt nyitását tervezve, ami kis javulást jelent a 2011-es tervhez képest. Olyan kereskedők, mint például az LVHM, (egyebek között a Luis Vuitton márkával) és a Burberry erős bevétel-növekedésről adtak hírt az elmúlt időszakban, a szektor egésze pedig a fejlődő piacok nagyvárosait célozza meg. Vele ellentétben a fogyasztói elektronikai szektor a legkevésbé aktív, és csak feleannyi új üzlet nyitását tervezi, mint tavaly. Ez nem is meglepő, hiszen a fogyasztók nagy értékű termékek esetén visszafogják vásárlásaikat, illetve az elektronikai termékeket egyre inkább online vásárolják.

Az online kereskedelem felé tartanak a vállalkozások

Az internetes vásárlást a kereskedők továbbra is napirenden tartják. Elismerve, hogy a több-csatornás megközelítés az eladás-maximalizás legjobb módja, az online kereskedelem lesz az, amelyik a leggyorsabb növekedést fogja felmutatni a következő években, azaz a kereskedők háromnegyede tervezi kapacitásainak ilyen módon történő növelését 2012-ben. A CBRE kutatásai szerint a kereskedők 43 százaléka tervezi a termékek számának jelentős növelését az online platformon, míg 28 százalékuk tervezi annak földrajzi kiterjesztését. Néhány kereskedő először „online teszteli” az új piacot, mielőtt fizikailag belépne oda, ráadásul az online jelenlét önmagában is hatékony.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG